Според широко разпространен мит, Германия дължи появата на легендарните са аутобани на Адолф Хитлер. Именно нацистите построили основните транспортни артерии на страната. А благодарение на активното строене на пътища през онези години, бил решен проблемът с безработицата. Всъщност, националсоциалистите имат връзка с аутобаните, но под формата на пиар и пропаганда.
10 мита за германските магистрали (ГАЛЕРИЯ):
Накрая са от полза за СССР
В края на 1943 строителството на аутобани е напълно спряно и поради липсата на трафик те дори са отворени за велосипедисти и пешеходци. През цялото това време обаче нацистите продължават да създават пропагандни филми и снимки, прославящи "работата" им. И, разбира се, не показват какво, всъщност, се случва.
Колкото до плановете аутобаните да улесняват придвижването на войските, те наистина се осъществяват - но по твърде неочакван за нацистите начин. Именно магистралите, макар и всячески саботирани, улесняват контранастъплението на съветските и съюзническите войски към Берлин през 1945. На снимката: полски танкове напредват по аутобан към германската столица.
В края на 1943 строителството на аутобани е напълно спряно и поради липсата на трафик те дори са отворени за велосипедисти и пешеходци. През цялото това време обаче нацистите продължават да създават пропагандни филми и снимки, прославящи "работата" им. И, разбира се, не показват какво, всъщност, се случва.
Колкото до плановете аутобаните да улесняват придвижването на войските, те наистина се осъществяват - но по твърде неочакван за нацистите начин. Именно магистралите, макар и всячески саботирани, улесняват контранастъплението на съветските и съюзническите войски към Берлин през 1945. На снимката: полски танкове напредват по аутобан към германската столица.