Според широко разпространен мит, Германия дължи появата на легендарните са аутобани на Адолф Хитлер. Именно нацистите построили основните транспортни артерии на страната. А благодарение на активното строене на пътища през онези години, бил решен проблемът с безработицата. Всъщност, националсоциалистите имат връзка с аутобаните, но под формата на пиар и пропаганда.
10 мита за германските магистрали (ГАЛЕРИЯ):
Колко точно построява Хитлер?
До 1941 са завършени само 3800 км аутобани. "Само" вероятно ще прозвучи смешно за българите, които от 40 години слушат гръмки хвалби заради някакви си стотици километри. Но са малко за мащабите на Германия. Между 1941 и 1942 строителството на пътища почти спира - стоманената арматура и циментът са необходими за създаването на военни укрепления и бомбоубежища. Освен това няма кой да използва аутобаните - много малко цивилни имат автомобили, а камионите са в ръцете на военните. Скъпо и неефективно е да се прехвърлят войски и оборудване по тези пътища, влаковете се справят много по-добре.
До 1941 са завършени само 3800 км аутобани. "Само" вероятно ще прозвучи смешно за българите, които от 40 години слушат гръмки хвалби заради някакви си стотици километри. Но са малко за мащабите на Германия. Между 1941 и 1942 строителството на пътища почти спира - стоманената арматура и циментът са необходими за създаването на военни укрепления и бомбоубежища. Освен това няма кой да използва аутобаните - много малко цивилни имат автомобили, а камионите са в ръцете на военните. Скъпо и неефективно е да се прехвърлят войски и оборудване по тези пътища, влаковете се справят много по-добре.