Според широко разпространен мит, Германия дължи появата на легендарните са аутобани на Адолф Хитлер. Именно нацистите построили основните транспортни артерии на страната. А благодарение на активното строене на пътища през онези години, бил решен проблемът с безработицата. Всъщност, националсоциалистите имат връзка с аутобаните, но под формата на пиар и пропаганда.
10 мита за германските магистрали (ГАЛЕРИЯ):
И отново Аденауер
Днес във Федералната република има 13 183 километра магистрали (и още много скоростни пътища с по четири платна).
Заслугата отново е на Конрад Аденауер, християндемократа от Кьолн, който през 1949 се заема да възстанови Западна Германия от войната и да продължи делото, което е започнал като кмет. През 50-те години той провежда масирани възстановителни работи по унищожените през войната пътища и подновява строителството на нови - този път наистина чрез наемането на безработни и подпомагането по този начин на икономиката. Така аутобаните действително се оказват в основата на германското икономическо чудо от 50-те и 60-те.
Днес във Федералната република има 13 183 километра магистрали (и още много скоростни пътища с по четири платна).
Заслугата отново е на Конрад Аденауер, християндемократа от Кьолн, който през 1949 се заема да възстанови Западна Германия от войната и да продължи делото, което е започнал като кмет. През 50-те години той провежда масирани възстановителни работи по унищожените през войната пътища и подновява строителството на нови - този път наистина чрез наемането на безработни и подпомагането по този начин на икономиката. Така аутобаните действително се оказват в основата на германското икономическо чудо от 50-те и 60-те.