IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Рали Швеция: обзор

Цялостен обзор, за тези които са пропуснали ралито през уикенда.

Рали Швеция: обзор



Снимка: WRC.com

След сравнително безснежното откриване на шампионата в Монте Карло, вторият кръг на WRC обещава истински зимни емоции. Шампионатът се насочва към Скандинавия, където ще се провежда традиционното Uddeholm Swedish Rally. То е известно със своите ледени настилки, огромни снежни преспи и температури, достигащи до -20ºC през последните години.

Въпреки леда, върху който е трудно дори да се задържиш прав, рали Швеция по традиция е едно от най-бързите в календара на шампионата. Благодарение на специално поставените метални шипове в гумите, автомобилите имат невероятно сцепление за подобен род настилка. Пилотите ползват и друга „хитринка“ - през бързите етапи в гората, на много от завоите, те просто „подпират“ колите в преспите около трасето, което им позлволява да запазят максимално висока скорост.

Ралито по традиция се печели от специалист от северните страни. Досега само Себастиян Льоб е успявал да развенчае мита. За 57 години, през които се провежда надпреварата, той единствен е успявал да завърши първи, без да е роден в скандинавска страна.



Снимка: WRC.com

В първия ден на ралито, световният шампион Себастиян Льоб се преобърна и причини щети на съединителя на своя Citroen C4 WRC. Той отказа да продължи след етап 5, за да не увреди повече своя автомобил и да се завърне в ралито по схемата Superally.

Денят, се оказа драматичен не само за Льоб. Крис Аткисън също завъртя своето Subaru в преспите, което му отне 15 минути и го прати на девето място в генералното класиране. Местния любимец Пер-Гунар Андерсон спря своето Suzuki SX4 WRC на четири километра преди финала, заради тежки проблеми в двигателя. Класирането след етап шест беше: първи - Яри-Мати Латвала с време от 49:42,5 минути, следваше го Мико Хирвонен с +37,1 секунди. Трети беше Хенинг Золберг с +44,2 секунди. На четвърто място се класира Джиджи Гали със закъснение от 1:00,1 мин. и пети – Петър Золберг с +1:27,4 мин.



Снимка: WRC.com

В ден две, 22 годишният финландец Яри-Мати Латвала запази водaчеството си. След края на специален етап 8, в средата на деня, той водеше на своя съотборник и приятел, Мико Хирвонен с 48,2 секунди. Себастиян Льоб се отказа от ралито, въпреки че в началото на деня караше по схемата Superally. Механиците на отбора решиха, че щетите нанесени от вчеращното преобръщане на автомобила могат да доведат до сериозни последствия и спряха пилота от понататъчно участие в надреварата.

През последния ден от надпреварата, младият финландец Яри-Мати Латвала спечели рали Швеция, след като кара спокойно до края. Съотборникът му, Мико Хирвонен, който го следваше през цялото рали, също подържаше добро темпо, но без да рискува. Основната цел и на двата пилота беше да запазят класирането си. С втората си позиция, Хирвонен от екипа на BP-Ford Abu Dhabi World Rally излезе начело на класирането при пилотите. Трети завърши италианецът Джиджи Гали, който кара за тима на Stobart. Това е уникално състезание за Ford – те заемат трите първи места, в една от най-тежките надревари през тази част на сезона.



Снимка: WRC.com

Класирането при пилотите след рали Швеция:

1. Мико Хирвонен (Финландия) 16 точки;
2= Яри-Мати Латвала (Финландия) 10 точки;
2= Себастиян Льоб (Франция) 10 точки;
4= Джиджи Гали (Италия) 9 точки;
4= Петър Золберг (Норвегия) 9 точки;
6. Крис Аткинсън (Австралия) 6 точки;
7. Франсоа Дювал (Белгия) 5 точки;
8. Андреас Микелсен (Норвегия) 4 точки;

Отборно класиране след рали Швеция:

1. BP-Ford Abu Dhabi WRT 26 точки;
2= Stobart VK M-Sport Ford Rally Team 16 точки;
2= Subaru WRT 16 точки;
4. Citroën Total WRT 15 точки;
5. Suzuki WRT 5 точки.

Ето и официалният календар на WRC:

25-27 януари – Монте Карло;
8-10 февруари - Швеция;
28 февруари-2 март – Мексико;
27-30 март – Аржентина;
24-27 април – Йордан;
16-18 май – Италия (Сардиния);
29 май-1 юни – Гърция (Акрополис);
13-15 Юни – Турция;
31 юли-3 август – Финландия;
15-17 август – Германия;
28-31 август – Нова Зеландия;
2-5 октомври – Испания;
10-12 октомври – Франция (Корсика);
24-26 октомври – Япония;
28-30 ноември – Великобритания (Уелс).

Очаква ни рали Мексико в края на февруари.
0 от 500