Продаването на автомобила, който сте карали от години, може да бъде трудно. Експертите от изданието Quto посочиха няколко причини, когато това е необходимо, тъй като запазването на колата може да струва прекалено скъпо на нейния собственик.
1. Конструктивни промени след катастрофа
Застрахователните компании имат свой точен алгоритъм за изчисляване на обезщетението за автомобил след злополука. Ако цената на ремонта и резервните части надвишава 75-80% от застрахователната сума на превозното средство, няма смисъл да се реставрира.
2. Корозия по каросерията
Корозията на носещите елементи на каросерията също е сред основните причини за раздяла с автомобила. Ремонтът на рама, на странични греди и т.н. е много скъп и често може да не бъде успешен. След реставрацията колата може буквално да се изкриви - геометрията й ще бъде нарушена. И тогава ще бъде много по-трудно да я продадете.
3. „Ефектът на доминото“
Производителите обикновено определят добре обмислен срок на експлоатация и график за поддръжка. Но ремонтите често се отлагат, а резервните части се доставят със посредствено качество. Към това трябва да се добавят и различните стилове на шофиране, някои от които са много агресивни. В резултат се наблюдава „ефект на доминото“ - един износен компонент води до проблеми с друг, а колата започва да се троши. И трябва да бъде продадена, преди да започне този процес.
.
4. Поддръжката на автомобила става прекалено скъпа
Когато един автомобил се превърне в бездънна яма за пари, задължително трябва да бъде продаден. Наливането на средства в кола, особено ако тя е по-стара, няма никакъв икономически смисъл и се отразява единствено на джоба на собственика.
5. Когато ви писне от самата кола
Експерти определят това състояние като „емоционално прегаряне“, като то също е една от причините за неизбежната продажба на автомобил. Случва се с течение на времето една кола просто да спре да ви радва и тогава е по-добре да й намерите друг собственик, отколкото да я запазите, но нейното използване да не ви доставя удоволствие.