IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещ завод в България или Румъния скара Skoda и Volkswagen

Все още няма решение коя марка от немския концерн ще управлява новата фабрика

Бъдещ завод в България или Румъния скара Skoda и Volkswagen

Компаниите Volkswageп и Skoda влязоха в спор, за това кой да контролира бъдещият завод, който Volkswagen Group ще открие в Източна Европа, съобщава изданието Automobilwoche.

Бъдещ завод в България или Румъния скара Skoda и Volkswagen

Още на 18 ноември изпълнителният директор на VW Group - Херерт Дийс, обяви, че концернът търси мято в Източна Европа за отваряне на нова предприятие, което да започне работа през 2022 г. Необходимостта от негово създаване се дължи на факта, че фабриката в Емден (Германия) ще бъде започне да произвежда електромобили и сглобяваният в нея VW Passat трябва да бъде преместен в завода на Skoda в Квасини (Чехия).

Съответно, новото предприятие ще започне да произвежда SUV-моделите Skoda Karoq и Seat Ateca, които сега се правят в Квасини. По информация на Automobilwoche, концернът обсъжда две възможности за изграждане на нова фабрика – България или Румъния, като планът предвижда отварянето на 5000 работни места.

Профсъюзът на компанията Volkswagen обаче настоява бъдещият завод да бъде контролиран от концерна, а не от Skoda. За да ускокои обстановката, председателят на Надзорния съвет на Volkswagen Group – Ханс-Дитер Пьотч, заяви, че все още няма крайно решение за това коя от марките в концерна ще получи контрола над новия завод.

Вариантът за отварянето на фабрика в Чехия отпадна, тъй като разходите за заплати на работниците са прекалено високи. Така основните възможости остават България и Румъния, но има и други опции – някои от сегашните заводи за двигатели да бъде пребразуван в производител на автомобили. Заводите в Полковица (Полша) и Дьор (Унгария) са основните кандидати за това.

Снимка: Skoda

 

Тагове: skoda volkswagen ag
0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Нямаме традиции, кадри, пътища, но пък имаме корупция в излишък така че няма как да не ни изберат нас..
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    edf ( преди 5 години )
    На бас, че ще е в Румъния
  • #11
    14 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    Само се сетете колок коли са били правени в БГ и каква е съдбата им.*** Рено, Москвич, Ровър, Грейт Уол.Факта, че не правим все-още никоя от тях говори красноречиво за нас.В БГ завод за коли няма бъдеще, това е истината.А и в статията са си го написали хората: Заводите в Полковица (Полша) и Дьор (Унгария) са основните кандидати за това.
  • #10
    8 rate up comment 7 rate down comment
    GTE ( преди 5 години )
    В България е най-реалистично да се правят бюджетни МПС-та, ако изобщо това стане. Затова ВАГ едва ли ще се спре на България. Най-реалистично реалистично това може да е Рено - Дачия или Донфенг - ПСА.
  • #9
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    До ГЕРБерастаТези мутренски партенки за нараснал БВП си ги заври знаеш къде!Нарасва благодарение на парите от Европа. Дават се едни пари за инфраструктура, които се крадът и се вкарват в БВП като нещо реализирано, което ще се ремонтира догодина и пак ще се отчете като услуга и така ще се помпи БВП, който е измама за наивници. Къде заплатите са скочили с 40%? В МС, НС и правителството ли? А нещо за цените да кажеш с колко скочиха? А нещо за външния дълг който беше удвоен от мутрата?А Гербераст
  • #8
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Георги ( преди 5 години )
    Инфраструктура ли имаме, работна ръка ли (нея имахме ама великия преход я изгони навън), образование ли (и то падна в жертва на прехода към светло бъдеще), администрация ли (в пъти по-корумпирана от преди смяната на системата). Ако се избира между България и Румъния, трябва да си луд да не го направиш в Румъния.
  • #7
    13 rate up comment 23 rate down comment
    До тоя под мен ( преди 5 години )
    До тоя под мен:От както оня от Банкя е на власт БВП-то нарасна с 25%, заплатите с 40%.Ама нали по байтошово време е било по-добре. Седиш с 200лв заплата и нема и кво да си купиш с нея, защото магазините бяха празни, а за ексглокзия в чужбина нямаше и как да си помислиш. Колите бяха само съветски ***, а за случващото се по света научавахме само от слухове, от някой на който лелята му била за 2 седмици в Полша.Айде бегайте у лево *** продажни!
  • #6
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    От територията (не държава) България инвеститорите бягат, а не идват!Това е територията на банкянската мутра, селянина Винету, който караше студентите и завършилите висше образование да ходят да пасат овце, а после и овцете на хората, които се занимават с това ги изтрепаха, заради несъществуващи епидемии, които незнайно как са дошли у нас при условие, че в съседни държави не е имало случай на заболели животни. Изгони младите хора, изгони инвеститорите и сега чакайте някой да дойде...
  • #5
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Виждате как някой пуснал някакъв слух и веднага започва да се тръби и пише непрекъснато за Фолк с Ваген. Първо буше за Турция и България, после стана Румъния, а накрая пишат и за Унгария и Полша. Кре.тенията е пълна. Важното е да има "новини" за селската марка и феновете да бленуват.Хипотетично, ако гледаме на нещата няма как у нас да се случи такава мощност. Абсурд с такава ширеща се корупция, тежка администрация и липса на правна система. Най-малкият проблем е липсата на раб. ръка.
  • #4
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Би било много хубаво но и аз съм песимист. Хубаво бат Бойко е в добри отношения с Меркел, ама българската административна машина си иска смазване с рушвети. И отделно кадри откъде ще се намерят.