Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Борба за надмощие в Renault-Nissan след отстраняването на Гон

Може ли да се стигне до разпадането на един от най-успешните съюзи в автомобилната индустрия

Борба за надмощие в Renault-Nissan след отстраняването на Гон

Отстраняването на Карлос Гон от ръководните позиции в Nissan доведе до сериозна битка за надмощие в алианса с Renault, както и до напрежение в отношенията между двете компании. Заради това през седмицата ръководители на двата производителя, заедно с представители на третия партньор в групата – Mitsubishi, ще се срещнат в Амстердам, където ще търсят варианти за бъдещето.

Борба за надмощие в Renault-Nissan след отстраняването на Гон

Двата водещи производителя в алианса – Renault и Nissan, вече обявиха, че ще запазят партньорството си, но японците започнаха да правят опити за измъкване от контрола на французите. Главният изпълнителен директор на Nissan – Хирото Саискава, вече обяви, че иска да сложи край на контрола на Renault върху компанията, като за целта французите трябва да продаде част от контролния пакет акции на японската фирма, които притежава.

На свой ред от Renault обаче са категорични, че ще продължат да спазват условията на споразумението за учередяване на алианса от 2002 г. и ще назначат четвърти свой представител в Борда на директорите на Nissan. В момента в него има трима представители на Nissan, в това число и Гон, който може да бъде отстранен едва след заседанието на Борда на директорите.

Намеренията на Renault бяха посрещнати на нож от японците, които настояват точно за обратното – бройката да бъде намалена до двама, което и ще стане след освобождаването на Гон. Нещо повече – от Nissan дори искат да преговарят и за по-малко присъствие на френски представители (един или дори нито един) в управата на компанията.

Борба за надмощие в Renault-Nissan след отстраняването на Гон

В момента Renault държи 43% от Nissan, като има право на глас при взимането на решенията, докато японците разполагат само с 15% от акциите на френската фирма и нямат право на глас. Борбата за независимост, поведена от Саикава, обаче получава и подкрепа на голям брой инвеститори, които също настояват за намаляване на влиянието на Renault.

„Връзката между Nissan и Renault трябва да бъде ребалансирана – коментира Арнд Елингхорст, чиято компанията Evercore е един от големите инвеститори в Nissan. – Настояваме Renault да продаде поне 25% от акциите си в Nissan, а с получените средства да изкупи обратно своят пакет.”

До момента и трите основни производителя в алианса твърдят, че въплеки арестуването и отстраняването на Гон бизнес-операциите и продължават нормално. Явно обаче това не е точно така, защото от Nissan обявиха, че отлагат официалното представяне на нова високопроизводителна версия на електромобила Leaf, което трябваше да се състои на 28 ноември на две места – в Йокохама (Япония) и Амстердам (Холандия). Причини за отлагането не бяха съобщени, няма и официална нова дата за събитието.

Снимки: Интернет

Тагове: nissan renault
0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Има значение! ( преди 3 месеца )
    Особено когато става въпрос за публично известните факти за рено! А те са, че вече над 30 години френската държава налива милиарди в този бездънен кладенец, а не както при PSA, GM, Chrysler еднократно! Все пак държавата не е финансов мазохист, та всеки НЕувреден от ползване на рено сам може да си направи сметката кое как е и защо.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Любопитен ( преди 3 месеца )
    Само да питам....Ако аз си купя фалиралия SAAB, успея да го вдигна на крака и фирмата започне да печели и да реализира значим пазарен дял то трябва ли аз да си продам собственоста или да продължа да развивам инвестицията си? Та така де...
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Няма значение ( преди 3 месеца )
    Много се чудя, как "компетентни и информирани" хора се изказват относно това, дали и колко субсидии и поръчки получават автомобилните фирми от държавата в която са?!? Естествено, че всяка държава стимулира националното производство с различни форми и средства. В конкретния случай дуржавата е акционер в размер на 15% в Renault S.A.S. ....и толкоз.За сведение същата тази държава наля милиарди в частаната PSA(тогава пред фалит)за да я спаси и да запази работни места , брутен вътрешен продукт и т.н.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Имат значение 2 неща парите и правата върху интелектуалната собственост на разработките. Рено държи едното. Ако се окаже, че покрай контрола те държат правата върху платформата и повечето двигатели, Нисан ще глътнат много вода и ще се върнат в 2002 година когато висяха на кредиторите с брутния вътрешен продукт на малка държава
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ! ( преди 3 месеца )
    борба за надмощие между гиганта Нисан и джуджето на държавна издръжка рено!!! смешна работа ...
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Там където се меси държавата автомобили не се правят, а някакви подобия на такива. Примерно Рено, Фолк с Ваген, Мосвич, ЗАЗ, Трабант и т.н. Ако Рендетата са толкова открехнати да се отделят от държавните субсидии и гарантираните им държавни пазарни ниши армия, държавни и обществени институции и ще видите какво ще стане с тази умряла от скръб фирмичка! Те обаче много добре го знаят това и заради същото са на държавна хранилка. Колкото до облъченият Ренде-фен, колкото и минуси да слага все тая.
  • #7
    7 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Кретащият инвалид се казва рено, подпрян на 2 патерици! Едната патерица е редовната финансова помощ от френската държава, а другата технологичната мощ на Нисан! Която и да е от двете да се махне и рено е труп!
  • #6
    13 rate up comment 7 rate down comment
    AZ ( преди 3 месеца )
    Какви възраждания на Нисна, какви глупости? Преди Рено да влезе в управлението на Нисан, Нисан бяха пред фалит и едвам кретаха. Японците дължат всичко това, което са в момента на Рено.
  • #5
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Дедо ви ( преди 3 месеца )
    не може нещо, което произвежда 4-5 пъти повече да се контролира от друго, което десетилетия крета на държавни помощи! сетете се сами кой кой е.
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо ( преди 3 месеца )
    На всички е ясно, че нещо мине ли през рено от него Нисан не става! Това което се случва е началото на края на перачницата рено и е новото възраждане на Нисан!