Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

6 трилиона долара ще струват електромобилите на човечеството

Цената ще се плати не от собствениците им, а от всички, предупреждава Goldman Sachs

6 трилиона долара ще струват електромобилите на човечеството

Налагането на електромобилите ще струва на света около 7.5% от брутния му продукт, или приблизително 6 трилиона щатски долара, изчисляват анализатори на инвестиционната банка Goldman Sachs. При това в тази умопомрачителна сума не са включени разходите по самото им производство и по разработването на батериите.

6 трилиона долара ще струват електромобилите на човечеството
Най-продаваният електромобил в света тази година по данни на JATO е китайският BAIC AC - още едно доказателство колко зависим остава този сектор от държавната политика

На практика споменатите 6 трилиона са необходими, за да се коригират днешните несъвършенства на електрическите коли, свързани най-вече с цената и с бавното им зареждане, и да се изгради достатъчно широка инфраструктура, така че те да са напълно конкуренти на двигателите с вътрешно горене.

"Ако се питате кой ще плати тази цена, най-вероятно сте го виждали в огледалото", отбелязва по този повод американският журналист Мат Поски. И досега, и занапред по-голямата част от инвестициите за налагане на електромобили идват от правителствени програми и данъчни облекчения - тоест от джоба на данъкоплатеца. Но това далеч не е устойчив бизнес модел, предупреждават анализаторите на Goldman Sachs.

6 трилиона долара ще струват електромобилите на човечеството
Nissan Leaf е вторият най-продаван електрически модел в света

Има достатъчно примери какво се случва, когато тази държавна подкрепа се оттегли. Дания и Хонконг например оттеглиха субсидиите за електромобили, разчитайки, че вече са дали нужния начален тласък на пазара. Това доведе до незабавно сгромолясване на продажбите.

Има и друг проблем, отбелязва Поски: производителите на електромобили страдат от хроничен недостиг на суровини и компоненти. Технологичният напредък също върви по-бавно от очакваното: днешните електрически коли са по-добри от онези отпреди 5 години, но не са толкова добри, колкото се предвиждаше, и не са станали забележимо по-евтини. И причината производителите да ги налагат само на избрани пазари е не в съмненията им дали ще се продават другаде, а в простия факт, че не са в състояние да произвеждат повече.

6 трилиона долара ще струват електромобилите на човечеството
Забавянето на Tesla с Model 3 e още един пример за затрудненията, които имат производителите на електромобили

Това не означава, че електромобилите са обречени, отбелязва Поски. Просто пътят пред тях ще е по-дълъг и труден, отколкото се опитват да ни убедят маркетинговите отдели, и още доста години те ще се нуждаят от държавното рамо, за да вървят напред.
 

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Абе,Тинтирито,да не би да е Дошо?И,той е такъв дървен професор.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Все повече ще четем подобни статии. Петролното лоби, немските авто производители и всякаква подобна *** ще инвестира да ви убеждава колко хубави са нафтовите печки и колко са лоши електричките и как видиш ли щели сме да плащаме трилиони за тях. Все такива изсмукани от пръстите неща ще виждаме, а форумният оли-го-френ тинтирито ще получава оргазми понеже за безмозъчната му черепна кутия е все едно дали нещо дими и пуши под нося му или на 50 км. Все едно било. Смешник.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 7 месеца )
    Производство на електроенергия и на батерии без тежки метали, каквито са литиевите и захранването на електродвигател с КПД над 90% и минимална поддръжка ВИНАГИ е по-ефективно и по-чисто от добив, транспорт, рафиниране и дистрибуция на петрол + горенето му в бутална машина с КПД в реални условия около и под 30% и честа поддръжка+консумативи и ремонти + изхвърляне на изгорели токсички газове пряко при движение. Всеки грамотен може да провери този факт.
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Чакай да използвам вечната железобетонна логика на гос'ин Минтири: "Ако те заключа в гараж при работеща вътре кола или на 5 метра пред гаража, все си прецакан" Верно е! То направо няма разлика :D PS Ми не плащай, кой те кара. Така правят по-умните. Еее, лелята от данъчното ше те гледа на чорчик - голям праз!
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Саксо Голдманов ( преди 7 месеца )
    Алтернативата е издушено и умрело човечество ...
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Дедо ( преди 7 месеца )
    Дедо ви гарантира, че ще си платите сичките трильони! А ако не успеете - децата и внуците ви и техните деца и внуци и те ще плащат ;)
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Миндили ( преди 7 месеца )
    Ало, я кажи вярно ли е че за 5 години в батериите които ползва тесла КОБАЛТЪТ като съдържание е намален в пъти. Кажи сега за тези същите 5 години намали ли се в пъти замърсяването от ДВГ автомобили. Ех че си ... сплескан
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Ето го Тинтирито и като ви чете коментарите веднага забелязва колко сте глупави! 1-во дали пуши в центъра или на 50 км от него все прецакваш природата. 2ро дали разработваш петролно находище или кобалтова е равнозначно. и 3то АЗ НЕ ЖЕЛАЯ ДА ПЛАЩАМ ЗА ВАШАТА ИДИОТИЯ! Вадете си парите от вашия джоб и си карайте вибратора - прото не ме принуждавайте да бъда и аз толкова глъмав! Има и 10то и 20то като негативи на електроидиотията, но няма символи да се опишат!
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До неминона ( преди 7 месеца )
    Никакви ядрени реактори няма да добавям - електричеството изразходено за производството на литър бензин стига на електрическа кола да измине 10 км. Тоест дали ще караш бензинка със среден разход 10 на сто или ефективен електромобил - все толкова електричество се хаби.
  • #10
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Платена статия сти преписали. Пропуснали са да пишат, че 7.5 процента от брутния вътрешен продукг като го разделиш на 10 - 15 години докато навлязат, става малък процент. Пропуснали са да пишат и колко ше се икономиса от това, че не се разработват нови невтонаходища.