IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-лошият автомобил в историята

На фона на индийския Badal дори съветският „Запорожец“ изглежда великолепно

Най-лошият автомобил в историята

Автомобилната промишленост на Индия е доста по-мощна, отколкото вероятно ви се струва на пръв поглед. Тя вече включва марки като Jaguar и Land Rover, а в страната се продава и местният аналог на Suzuki – марката Maruti, която държи основната част от пазара. Въпреки това автомобилът си остава недостижим лукс за повечето хора и затова се появяват негови „алтернативи“. Някои от тях са доста странни.

Най-лошият автомобил в историята

През 60-те и 70-те години на миналия век редица държави по света започват да развиват автомобилна промишленост. От една страна това е престижно, а от друга – създава работни места и влияе положително на местните икономики. Все пак за тези коли трябва да се плащат данъци, освен това те се ремонтират и се зареждат с гориво.

Повечето нови производители не смеят да експериментират и затова взимат нещо прове-рено и го доработват за собствените си нужди и за условията в самата държава. Така във вече бившия СССР се появява „Жигули“, а в Индия се ражда триколесният SAIL Badal, за когото малцина извън пределите на страната подозират.

Най-лошият автомобил в историята

Компанията SAIL (Sunrise Automotive Industries Ltd) е основана в индийския щат Банга-лор през 1974 г. Тя няма нито опита, нито финансите за разработка на собствен автомобил и затова поема по лесния път, като взима за основа вече съществуващ модел. Изборът на индийците пада върху небезизвестния Robin на британската компания Reliant.

За Reliant подобно сътрудничество не е новост, тъй като компания вече изправя на крака по същия начин турска фирма Anadol и израелската Autocars. Начинаещите производите-ли избират Reliant по редица причини, но главната е простата конструкция на нейните коли, а също така и леките материали, от които е направена каросерията на Robin.

Най-лошият автомобил в историята

Индийците обаче са на мнение, че именно конструкцията на Robin е прекалено сложна и я опростяват максимално. Единствено шасито остава без промени, но пък за сметка на това е поставен нов двигател. Това е 200-кубиков мотор на италианската компания Innocenti, който е двутактов и развива 12 к.с.

Тази мощ се предава на задната ос с 4-степенна механична скоростна кутия. Впрочем, спирачки има само на задната ос и затова на купувачите се препоръчва да не засилват прекалено много, защото автомобилът стана неуправляем при опит да се намали скоростта.

Най-лошият автомобил в историята

Промени има и в конструкцията на каросерията. За разлика от Robin, при който вратите са две, Badal има три. Две са отпред, а третата – за пътниците на задната седалка, се намира отзад вляво. Така индийският вариант е по-практичен от британския автомобил.

Освен това, над двигателя на Badal, който се намира отзад, е поставен огромен багажник, в който може да се побере свит човек. Идеята е напълно ясна – автомобилът трябва да бъ-де прост, масов, непретенциозен и евтин.

Най-лошият автомобил в историята

Производството на машината продължава до 1982 г., но тя още се среща по пътищата на Индия. SAIL Badal участва във филми и реклами и става известен почти колкото Hindu-stan Ambassador. И е автомобил, който заслужава своето място в историята. Същото важи и за оригинала Reliant Robin, попаднал в ръцете на Джереми Кларксън за доста любопитен тест (видеото долу).



 Снимки: Motor

Тагове: reliant robin sail badal
0 от 500
  • #5
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много сте ми интересни много го хваляте тоя заз ама всеки бяга от него Явно сте живели и сте попивали от идеите на социализма
  • #4
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо-Заза ( преди 5 години )
    Там е въпросът, че не е само заради задното и разположеният отзад двигател. Да, тези неща много помягат, но има и много други. Просто са налучкали така нещата, че наистина да бъде проходима и то не само в сняг, а и в кал и по баири. Леко купе, голям просвет и късо междуосие. Двигателят е супер лек, въздушно охлаждане и много опростен и надежден. Не блести с показатели кой знае какви, но явно добре си вършеше работата. И икономичен беше на всичкото отгоре. Налучкали са ги добре нещата руснаците.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    Анонимен, проблемът със сцеплението при задно обикновено се дължи на разпределението на масите. ЗАЗ като е със задноразположен двигател е съвсем естествено да се движи добре на сняг.
  • #2
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хайде сега хвали Заза Руска кола хубава няма .... макар че 90% са копия на други коли пияните руснаци винаги са си оставяли ръцете
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Извратена работа са тези индийски недоразумения.А сравнението със Запорожец е доста глупаво. Зазките са доста добри и проходими коли за времето си с много лесно и безпроблемно обслужване и въпреки задното предаване гарантирам, че могат да минат през такива места където съвремените паркетници с електронно 4х4 ще закъсат. Въздушно охлаждане и съвсем проста но работеща система. Единствено шумът в купето беше много висок и вътре освен двигателя друго не се чуваше.