IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-лошият автомобил в историята

На фона на индийския Badal дори съветският „Запорожец“ изглежда великолепно

Най-лошият автомобил в историята

Автомобилната промишленост на Индия е доста по-мощна, отколкото вероятно ви се струва на пръв поглед. Тя вече включва марки като Jaguar и Land Rover, а в страната се продава и местният аналог на Suzuki – марката Maruti, която държи основната част от пазара. Въпреки това автомобилът си остава недостижим лукс за повечето хора и затова се появяват негови „алтернативи“. Някои от тях са доста странни.

Най-лошият автомобил в историята

През 60-те и 70-те години на миналия век редица държави по света започват да развиват автомобилна промишленост. От една страна това е престижно, а от друга – създава работни места и влияе положително на местните икономики. Все пак за тези коли трябва да се плащат данъци, освен това те се ремонтират и се зареждат с гориво.

Повечето нови производители не смеят да експериментират и затова взимат нещо прове-рено и го доработват за собствените си нужди и за условията в самата държава. Така във вече бившия СССР се появява „Жигули“, а в Индия се ражда триколесният SAIL Badal, за когото малцина извън пределите на страната подозират.

Най-лошият автомобил в историята

Компанията SAIL (Sunrise Automotive Industries Ltd) е основана в индийския щат Банга-лор през 1974 г. Тя няма нито опита, нито финансите за разработка на собствен автомобил и затова поема по лесния път, като взима за основа вече съществуващ модел. Изборът на индийците пада върху небезизвестния Robin на британската компания Reliant.

За Reliant подобно сътрудничество не е новост, тъй като компания вече изправя на крака по същия начин турска фирма Anadol и израелската Autocars. Начинаещите производите-ли избират Reliant по редица причини, но главната е простата конструкция на нейните коли, а също така и леките материали, от които е направена каросерията на Robin.

Най-лошият автомобил в историята

Индийците обаче са на мнение, че именно конструкцията на Robin е прекалено сложна и я опростяват максимално. Единствено шасито остава без промени, но пък за сметка на това е поставен нов двигател. Това е 200-кубиков мотор на италианската компания Innocenti, който е двутактов и развива 12 к.с.

Тази мощ се предава на задната ос с 4-степенна механична скоростна кутия. Впрочем, спирачки има само на задната ос и затова на купувачите се препоръчва да не засилват прекалено много, защото автомобилът стана неуправляем при опит да се намали скоростта.

Най-лошият автомобил в историята

Промени има и в конструкцията на каросерията. За разлика от Robin, при който вратите са две, Badal има три. Две са отпред, а третата – за пътниците на задната седалка, се намира отзад вляво. Така индийският вариант е по-практичен от британския автомобил.

Освен това, над двигателя на Badal, който се намира отзад, е поставен огромен багажник, в който може да се побере свит човек. Идеята е напълно ясна – автомобилът трябва да бъ-де прост, масов, непретенциозен и евтин.

Най-лошият автомобил в историята

Производството на машината продължава до 1982 г., но тя още се среща по пътищата на Индия. SAIL Badal участва във филми и реклами и става известен почти колкото Hindu-stan Ambassador. И е автомобил, който заслужава своето място в историята. Същото важи и за оригинала Reliant Robin, попаднал в ръцете на Джереми Кларксън за доста любопитен тест (видеото долу).



 Снимки: Motor

Тагове: reliant robin sail badal
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 5 rate down comment
    РобинЗон ( преди 5 години )
    Само дето за тези обръщания гнусотикът Кларк предварително е прецакал колата съвсем умишлено, за да се обръща много лесно.Не че е много стабилна в оригинал, но чак толкова зле не е.Добре е, че това тъпо предаване пропадна. Само клевети към евтините и нормалните коли, и въздигане на пиедестал на спортните такива.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До Гошо-Заза ( преди 5 години )
    всичко е розово със заз-ката докато не види нагорнище... въздушното не е голямо предимство..Надеждността не беше на ниво също - съсед, уж майстор, постоянно ремонтираше заз-ката си. Дори се хвалеше че носи части и инструменти да направи основен ремонт на пътя.. хмм каква идилия.. Ако говорим за руски коли - ладата беше на ниво за времето си.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Факт!-тически... ( преди 5 години )
    единственото недоразумение на Мерцедес е баничарката с мръсното 1.5л дизелче от рено!
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Тоя па Рено такъв модел нямат.Ама виж немското недоразумения Мерцедес нали се фалят че измислили автомОбила с те такава индииска триколка едно отпреде две отзаде.Големите "инженери" немски знаят физика бетер третокласник тройкар!
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    само му залепят минджата на капака и готово рено!
  • #10
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    каква любов към Русия видя бе джендъре?Говоря с факти без да си смуча от пръстите на краката като теб. Просто всеки може да погледне статистиката от онова време и от сегашно когато *** идеологията е на власт. На никого и никога не съм се кланял, а само изтъквам факти. Ти обаче освен да плюеш друго явно не можеш. Типично за *** поколението, коуто не вижда по далеч от носа си. Сега караме лъскави нов внос брички и нямаме държава,а тогава карахме нови соц.талиги,но имахме държава!Факт!
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Хахахах ( преди 5 години )
    Точно така - обратната концепция - 2 отпред, едно отзад с добавка задно предаване могат да бъдат уникално забавни за каране.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хахахах ( преди 5 години )
    Тези "автомобили" са абсолютни инженерни недоразумения! "Инженерите" които са ги измислили и конструирали трябва да си изядат дипломите защото явно нищо не са научили и са напълно скарани със законите на физиката! А пък тия които са копирали идеята явно са още по прости.Тази конструкция е опасна! Може да е триколка но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО отпред трябва да има 2 колела със спирачки а отзад 1 колело и задвижването да отива към него.
  • #7
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Голяма любов към Русия гледам свалил си гащите за тях . Ние скоро ще изчезнем защото от карай време се кланяме на някой което правиш и ти А и виж историята не се радвай кой ни освобождава а защо се е стигнало до поробване ...И нормално за Българския родолюбец е да дава квалификации за някого без да го познава
  • #6
    16 rate up comment 15 rate down comment
    До 2ри анонимен ( преди 5 години )
    Голяма злоба към Русия бе джендъре. Що така? Руснаците какво ти направиха? Знаеш ли, че ако не бяха те сега щеше най-вероятно да си с анадолско име и щеше да биеш челото в земята по 5 пъти на ден. Или изобщо нямаше да те има, защото щяхме да сме подложени на тотален геноцид, както е сега и всички специалисти казват, че до 25 г.българите ще са малцинство в държавата си. Преди да дойдат сегашните ни колонизатори бяхме над 9 млн.а сега сме под 7 от които половиата са хора в напреднала възраст.