Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Вносителите на автомобили протестираха срещу промените в данък МПС

Според ААП става дума за запазване на порочните практики и насърчаване на замърсителите

Вносителите на автомобили протестираха срещу промените в данък МПС

Промените в Закона за местните данъци и такси, засягащи данък МПС, бяха разкритикувани като твърде недостатъчни от Асоциацията на автомобилните производители в България (ААП). В писмо до медиите организацията, която обединява вносителите на нови автомобили, възразява срещу запазването на "порочната практика" данъкът да се определя на база мощността на автомобила и да после да се умножава по коефициент според възрастта му.

Вносителите на автомобили протестираха срещу промените в данък МПС

Както Automedia писа още преди две седмици, с приетите вече на първо четене промени държавата за пръв път въвежда екологичен компонент при определяне на данъка, но неговата тежест е твърде символична.

Според ААП ефектът от запазения принцип на формиране на таксата е, че "колкото по-стар е автомобилът, толкова по-малък данък се дължи. Така нормата има обратен ефект и не стимулира покупките на по-икономични, по-екологични и технически по-безопасни автомобили".

Асоциацията подчертава, че никъде другаде в Европейския съюз не се ползва подобен "коригиращ коефициент", де факто наказващ новите за сметка на старите коли. Този коефициент нарушала наложилия се в екологичното право принцип „замърсителят плаща”. Вносителите възразяват и срещу "необосновано завишената скала" на облагането според мощността на двигателя - с промените се въвеждат няколко различни групи автомобили и таксуването може да варира от 34 стотинки до 6.30 лева на киловат. ААП предлага вместо това да се определи една фиксирана стойност на киловат, която да важи за всички автомобили. "Подкрепяме предложение за въвеждане на екологична компонента в зависимост от екологичната категория на автомобила за всички превозни средства", се казва още в писмото.

ААП цитира също данните на КАТ за автомобилния парк у нас, който е с най-високата средна възраст в Европейския съюз - 19 години. В него делът на колите под 5-годишна възраст е едва 3.5%, а 90% са над 10 години. Направените промени "увеличават минимално данъка на силно замърсяващите автомобили (с около 30 лева) и по-никакъв начин не способстват за решаването на така важните и необходими за всички нас промени, свързани с подобряване чистотата на въздуха и намаляване на жертвите по пътищата", отбелязва организацията.
 

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Insignia GSI ( преди 3 месеца )
    Цена на Insignia GSI тук 69500лв Цена на Insignia GSI в Германия 35000 евро в български пари 68600лв Аиде тръгвай да изнасяш Поне даде конкретен пример за да те оборя А не като оня де се изкара голям хитрец и незнае каква кола си е купил
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До Мммм ( преди 3 месеца )
    Коя е твоята? Модел? Марка? Къде е 34000 евро? Ти кога я взе точна дата може ли за да видя дали нее на разпродажба от вече снет от производство модел Западнала европа за кого за теб ли? Такива маимуни като теб да ги ринеш с лопатата
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    "Koи коли са по евтини тук ??? от Германия посочи ми модел марка и ниво на оборудване което трябва да съвпада в двете страни" Виж например Insignia GSI тук и в Германия, нивото GSI е еднакво в цяла Европа, но цената не е. Чак да ти дойде и ти да реекспортираш :)
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    До Тинтири-минтири: ААП е организация на официалните вносители, не на Горубляне и Дупница за да имат отношение към превъртяните километражи.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Мммм ( преди 3 месеца )
    Моята я взех 03.2017г. малко над 50 000лв. актуална цена към момента в западнала Европа 34 000 ама в евро,като нивото е едно и също поне по това какво пишат там за ниво оборудване. Та направи сметка колко е разликата. По мои груби изчисления е към 13000 лв.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Koи коли са по евтини тук ??? от Германия посочи ми модел марка и ниво на оборудване което трябва да съвпада в двете страни
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Именно - в БГ са доста по евтини от Западна Европа. Затова има и реекспорт
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде да си намалят печалбата и да продават новите си коли на съобразени с доходите ни цени, пък тогава да протестират тези сладури. На всички е ясно, че цената на една и съща кола варира според богатството на страната, в която се предлага.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 3 месеца )
    Заглавието казва, че протестират срещу промените. Какво не съвпада? Протестират, че промените не са достатъчни, че са символични. А преди да твърдиш, че удря най-силно най-старите, прочети прикачената отдолу статия да видиш как точно ги "удря" - с по 20-50 лева на година, и то за по-мощните мотори.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Тинтири, дишай дълбоко 10 секунди. Това са вносителите на нови автомобили. Смяташ ли, че и те превъртат километражите :D