През третото тримесечие на 2018 г. приходите на Renault са спаднали с 6%, съобщи самата компания. Причината за това е намаленото търсене на автомобилите на марката на развиващите се пазари, както и пълното спиране дейността на компанията в Иран.
През въпросния период приходите възлизат на 11,48 млрд. евро, а за третото тримесечие на 2017 г. те са били 12,22 млрд. Още по-голям е спадът в приходите от продажбата на леки автомобили - с 8,4% до 10,06 млрд. евро.
Компанията е изправена пред сериозни проблеми в Индия, където регистрацията на нови автомобили на Renault през третото тримесечие е намаляла с 34,7%. Освен това, поради рязкото обезценяване на аржентинското песо, бразилския реал и турската лира, продажбите на автомобили на съответните пазари също намаляха, особено в Турция - с 52,5% и в Аржентина - с 24,9%.
Продажбите на бранда в глобален мащаб се увеличиха с 2,9% през въпросното тримесечие, благодарение на партньорството с китайската Brilliance China Automotive Holdings Limited за производството на микробусове, които се реализират на местния пазар. Като изключим тези продажби, новите ригистрации на Renault извън Европа са намалели с 10%.
Въпреки тази ситуация френският производител запазва прогнозите си по отношение на резултатите през 2018 г. Шефовете на Renault очакват, че ръстът на приходите и оперативният марж да превишат 6% за годината.