IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Прокурори нахлуха в Opel

Компанията изтегля 100 000 коли с манипулирани дизелови двигатели

Прокурори нахлуха в Opel

Германската прокуратура е провело обиски в централата на Opel в Рюселхайм, както и в офиса на производителя в Кайзерслаутерн. Акцията е заради подозрения за манипулиране на резултатите за вредни емисии на двигателите, произвеждани от компанията, обяви говорител на полицията.

Прокурори нахлуха в Opel

Малко след това германското министерство на транспорта съобщи, че ще поиска изтеглянето на 100 000 автомобила Opel във връзка с разследването. Оказва се, че службата за контрол на превозните средства (KBA) е открила през 2015 г. четири софтуерни програми, способни да променят данните за отделени вредни емисии. На компанията е наредено да ги премахне от автомобилите си.

„След като в началото на 2018 г. откри пето устройство, което според КВА е незаконно, в момента се провежда официално разследване с цел налагане на задължително изтегляне за моделите Cascada, Insignia and Zafira“, се казва в изявлението на KBA.

От Opel посочиха, че сътрудничат на властите, но не могат да коментират подробности от разследването. Автомобилите, които трябва да бъдат изтеглени, са с дизелови двигатели, отговарящи на стандарт Еuro6.

Транспортното министерство обаче твърди, че е автомобилният производител е забавил действията си във връзка с разследването. Властите също така допълват, че KBA е съобщила на прокуратурата във Франкфурт за наличието на софтуерното устройство още през април.

Концернът PSA Group, която е собственик на марките Opel и Vauxhall, отказа коментар. Моделите Insignia, Zafira и Cascada са разработени по времето, когато двете компании все още бяха собственост на General Motors, който ги продаде на PSA Group през 2017 г.

От Opel още признаха през 2016 г., че моделът Zafira съдържа софтуер, който при определени обстоятелства изключва системата за отработени газове.

Снимка: архив „Ройтерс”.
 

Тагове: opel
0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Renault Sport ( преди 10 месеца )
    ОПЕЛ -ФОРД и ФОЛКСВАГЕН-->ЕВРЕЙСКИ ТАРИКАТИ И МОШЕНИЦИ
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Не е под минус 14 градуса, а под плюс 14, докато VW-тата лъжеха под плюс 17 градуса (което е 95% от времето в Германия и по-насевер)...
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Няма значение на кой е двигателя. Измамата е в софтуера който може да се модифицира за различни двигатели.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Колко често мислиш, че караш на под -14 градуса? Първо, температурите в БГ падат под толкова за няколко дни в годината и дори тогава като станеш сутрин за работа температурата се е качила до -10 поне. А печката ти бълва сажди 150 дни в годината и ден, и нощ.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Гливице, Полша си е завод на Опел и там се сглобяват 1.0Т, 1.4Т, 1.6Т, както и "шептящия дизел" 1.6CDTI. Другия им завод в Кайзернслаутерн прави атмосферните 1.2, 1.4, 1.6 и двулитровия дизел.
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Мемфис До тракторис ( преди 10 месеца )
    Ти наистина си тракторист и познанията са ти като на такъв! Азотните окиси нямат нищо общо с DPF! Азотните окиси се неотрализират от SCR!
  • #15
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    FIAT, отдавна изкупиха всички дялове на GM в съвместното им предприятие. По принцип в Опел се влагат или ФИАТ-ски дизели, или на Исузу Полша, но GM скъсаха и с японците, така че всичките дизели Опел си ги купуват от вън и не е много коректно да обвиняват тях. Пък и Хонда ползва дизелите на Исузу, а с тях не се заяждат. Сега Опел поне ще мигрира на френски двигатели.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Дизели на Фиат има само в Комбо. 1.3 и 1.9 моторите са разработени от GM Powertrain Torino - да в Торино е както и Fabrica Italiana Automobili Torino (FIAT), но не е собственост на Фиат. Фиат и ГМ (Опел)заедно разработваха дизели от 2005та до 2011та. Вярно, че 1.9 е най-смисления Фиатски мотор, ама май е защото не са го разработвали сами. :)
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Тинтири, отиди моля те зад някой дизелов VW (ако ще евро 6 да е) на някой светофар и подишай директно от ауспуха. Ама дишай за всички нас, че на нас ни писна от смрад и ако може ти да я поемеш всичката! Така и така като не си си взел дозата, ставаш малко раздразнителен ;)
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Тракториста ( преди 10 месеца )
    До Фермера Спират очистването на азотни окиси. ДПФ-а не може да се спира и съответно сажди не може да бълва, за разлика от печките.