В рамките на едно денонощие автомобилният салон в Париж успя да произведе няколко лоши новини за почитателите на дизела и тези, които вярват, че дизеловите технологии все още имат бъдеще в съвременното автомобилостроене. Renault е един от най-успешните производители на дизелови двигатели в последните години, а двигателят 1.5 dCi има култов статут по отношение на издръжливостта и икономичността си.
Но дори и за Renault дойде моментът, в който активно ще се налага алтернатива на дизелите. Компанията планира да ореже дизеловата си гама и от 2020 година ще предлага plug-in хибридни варианти за популярните си модели Megane и Captur, а хибридна версия ще има и Clio.
Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Гон обяви, че в следващите години компанията ще намали на половина дизеловите версии на моделите, които предлага.
„Явно е, че се отправяме към края на дизела – драматично заяви Гон в Париж. – Това е краят.”
Хибридната технология на Renault ще се казва e-tech и ще използва два електромотора, разположени между трансмисията и 1,6-литров бензинов двигател, поне в първите модели с нея. Единият електромотор ще служи за стартиране на бензиновия двигател, а другият – ще е част от задвижващата система.
В същото време от Peugeot съобщиха, че компанията спира развитието на дизеловите си мотори и може напълно да се откаже от тях, ако търсенето на такива коли продължи да спада.
„Бъдещето на дизелите е несигурно и ще трябва да видим каква ще е реакцията на пазара спрямо дизелите, дали няма да се откаже от тях”, обясни в Париг Лоран Банше от PSA Group.
Наскоро компанията лансира нов 1,5-литров дизел, който отговаря и на най-строгите екологични изисквания, но е напълно възможно развитието на дизеловите технологии за PSA да спре с него.
И отказването от дизела не е запазено само за масовите марки. Bentey също обяви, че спира да предлага дизелови версии на моделите си на някои от най-важните пазари, на които марката присъства. Става въпрос за Западна Европа, но не и за Русия и Южна Америка.
Това решение идва след отказа на Porsche да предлага дизели, а първият хибриден модел на Bentley излиза на пазара догодина. Естествено, дизелът на Bentley за луксозния Bentayga идва от Audi – 4-литров V8 от SQ7.