Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Renault, Peugeot и Bentley също загърбват дизелите

Бъдещето на технологията става все по-мрачно

Renault, Peugeot и Bentley също загърбват дизелите

В рамките на едно денонощие автомобилният салон в Париж успя да произведе няколко лоши новини за почитателите на дизела и тези, които вярват, че дизеловите технологии все още имат бъдеще в съвременното автомобилостроене. Renault е един от най-успешните производители на дизелови двигатели в последните години, а двигателят 1.5 dCi има култов статут по отношение на издръжливостта и икономичността си.

Renault, Peugeot и Bentley загърбват дизелите

Но дори и за Renault дойде моментът, в който активно ще се налага алтернатива на дизелите. Компанията планира да ореже дизеловата си гама и от 2020 година ще предлага plug-in хибридни варианти за популярните си модели Megane и Captur, а хибридна версия ще има и Clio.

Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Гон обяви, че в следващите години компанията ще намали на половина дизеловите версии на моделите, които предлага.

„Явно е, че се отправяме към края на дизела – драматично заяви Гон в Париж. – Това е краят.”

Хибридната технология на Renault ще се казва e-tech и ще използва два електромотора, разположени между трансмисията и 1,6-литров бензинов двигател, поне в първите модели с нея. Единият електромотор ще служи за стартиране на бензиновия двигател, а другият – ще е част от задвижващата система.

В същото време от Peugeot съобщиха, че компанията спира развитието на дизеловите си мотори и може напълно да се откаже от тях, ако търсенето на такива коли продължи да спада.

„Бъдещето на дизелите е несигурно и ще трябва да видим каква ще е реакцията на пазара спрямо дизелите, дали няма да се откаже от тях”, обясни в Париг Лоран Банше от PSA Group.

Наскоро компанията лансира нов 1,5-литров дизел, който отговаря и на най-строгите екологични изисквания, но е напълно възможно развитието на дизеловите технологии за PSA да спре с него.

И отказването от дизела не е запазено само за масовите марки. Bentey също обяви, че спира да предлага дизелови версии на моделите си на някои от най-важните пазари, на които марката присъства. Става въпрос за Западна Европа, но не и за Русия и Южна Америка.

Това решение идва след отказа на Porsche да предлага дизели, а първият хибриден модел на Bentley излиза на пазара догодина. Естествено, дизелът на Bentley за луксозния Bentayga идва от Audi – 4-литров V8 от SQ7.

Тагове: bentley renault peugeot
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 6 месеца )
    Те Рено с прословутото си ДЦИ отказаха толкова народ от дизела колкото нито една еко организация не може да откаже.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    С опит ( преди 6 месеца )
    Сега всички тръгнали да вдигат пробега - докъде? 500км? 800? И 30мин зареждане? Представете си бъдеща зарядна станция на магистралата. Сегашните опашки на бензиностанциите през август. А сега зареждането отнема 2 минути. Представете опашката, ако се зарежда полвин час.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    С опит ( преди 6 месеца )
    Според мен посоката е ясна, ама ще отнеме време да се избистри: 1. малки електрички в града, където е пробема със замърсяването. И забрана или солени такси за ДВГ-та там. 2. Оставете ДВГ-тата за магистралите извън града - там те не пречат на никого.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    С опит ( преди 6 месеца )
    Залитнаха всички да отричат дизела - едни от глупост, други от PR съображения. в днешния свят да твърдиш едно, а да продължаваш да правип обратното стана стандарт. Справка Волво- отричаме се от дизела, в същото време 4/5 от колите им тихомълком са дизелаци. Сега и Рено...
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Увреденият от каране на нафтова печка пак почна да ръси мозъци. Пак взе да бълнува за самолети, кораби, локомотиви... дето всичките минават под терасата на панелката му и замърсяват повече от тракалника нов внос който кара. Измисли нещо ново бе джендър! Тези твои простотии вече взеха да се изтъркват! Жалък си с подобни доводи. Много хора ти обясниха, че това което ни трови е в градовете и ни трови всички, а това което си изброил не е в града и влиянието върху нас е минимална. Правиш ли разлика?
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Перфектно с олио?!?! На какво си или по рождение си толкова зле? Старите зизели могат да работят с олио, но новите НЕ! Ако твърдиш друго вземи един нов дизел и го подкарай с олио. Ще ми е интересно да го видя. Освен това дори и да е стар дизела си има определени неща, които трабва да се направят предварително и трябва и нафта да се смесва, подгреви за олиото и мн.други. А толкова олио откъде бе смешен? А цената на олиото, а това, че да се произведе изразходва повече гориво за техниката.
  • #10
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Алекс ( преди 6 месеца )
    Омръзна ми да чета за "лошия" дизел. Защо никой не споменава нищо, че дизелите могат да работят перфектно и с олио и подобни? Защо не се споменава нищо за камиони, кораби, локомотиви, топлоцентрали, самолети, (проверете колко самолета излитзт и кацат от едно голямо летище), и още каквото се сетите. ОК,отказвам се, няма смисъл, за други неща става въпрос.
  • #9
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Офф аман от псевдо еколози. Бас ловя че 90% карат на газ но ако я вдигнат и на нафта стане по изгодно да карате ще се прехвърлите всички на дизел и ще забравите че е вреден. Единствената причина да се кара на газ не е високото екологично съзнание на българина а изгодата. Така че като почнете да карате електрички тогава давайте акъл кое е вредно и кое полезно.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Черната истина ( преди 6 месеца )
    я питайте германците.Всичко е точно,дим колкото ти душа иска.Като станат на половин милион км тук при нас да се парфюмираме и ние.
  • #7
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Българина ще продължи да купува дизели защото за него е по важно да му е евтино отколкото да е в добро здраве.