IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германци избраха най-добрите малки коли

Skoda Citigo се оказа най-икономичният модел в клас A

Германци избраха най-добрите малки коли

Европа е един от пазарите, на който добре се продават автомобилиje от най-малките класове – B и A. Последните се наричат още „сити-кар” (градски коли), като се търсят най-вече заради компактните им размери и ниския разход на гориво. Това накара експертите от германското издание AutoBild да направят класация на моделите от този клас, като за целта проверят реалния им разход на гориво.

Германци избраха най-добрите малки коли

На първо място се класира Skoda Citigo, чийто двигател харчи 4,4 л/100 км при обявени стойности от производителя 4,1 л/100 км. Чешкият сити-кар изпреварва в класацията своя испанския брат Seat Mii, който разчита на същия мотор. Неговият реален разход се е оказал 4,5 л/100 км.

Третата позиция е за Peugeot 108, чийто двигател по паспортни данни трябва да харчи 3,8 л/100 км, но при тестовете на немците е показал 4,6 л/100 км. Същият разход има и следващият модел – Fiat 500 с 1,3-литров мотор с 85 к.с.

На пето място се класира VW Up BlueMotion Technology high up! Той представлява двойник на Skoda Citigo и Seat Mii, но задвижващият му агрегат разполага със 75 к.с. Съответно и разподът на гориво е по-висок – вместо обявените от Volkswagen 4,2 л/100 км, мъникът харчи 4,8 л/100 км.

В първата десетка попадат още Citroën C1 VTi 68 Feel и Toyota Aygo x-play touch с агрегати с мощност 69 к.с. При френския модел специалистите са отчели разход от 4,9 л/100 км, а при японския – 5,0. В същото време двата производителя твърдят, че колите им харчат 4,1 л/100 км.

Следва Renault Twingo Energy TCe 90 с мотор с с 90 к.с., който би трябвало да покаже разход от 4,3 л/100 км, но по време на тестовете той е бил по-висок – 5,1 л/100 км.

Последните две места са за VW Up move up! и VW Up up! TSI Blue Motion Technology, като при първия моторът е с 60 к.с., а при втория – с 90. От Volkswagen са посочили разход съответно от 4,5 и 4,4 л/100 км, но се е оказало, че реално той е съответно 5,1 и 5,2 л/100 км.

Снимка: Skoda

 

0 от 500