IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Първият модел на нея ще бъде компактен хечбек I.D., който излиза догодина

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Още преди три години компанията Volkswagen беше готова с концепцията си за платформа за електромобили, като представи първият си модел на нея – коцептуалния бус VW Budd-e. След това инженерите на германския производител започнаха преработка на шасито, за да може то да бъде приспособено за серийно производство. Работата вече е свършена и прен нас е серийният вариант на модулната платформа MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten).

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Част от компонентите по архитектурата са идентични с тези на платформата MQB, която е в основата на моделите на Volkswagen от последните години. По-важното в случая е, че шасито следва концепцията на мащабиране, тоест то може да бъде използвано за модели от различни класове и размери, а освен това и да получи батерии с различен капацитет.

Самата батерия в случая е разположена под пода, като инженерите обещават, че тя ще може да се зарежда на 80% за половин час. За разлика от платформата на Tesla, във Volkswagen не са успели да добавят допълнителен багажник в предната част. При германските електромобили там са поставени радиаторът, зарядното устройство, блокът за управление на електрониката и стандартен 12-волтов акумулатор.

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Основният двигател е разположен на задната ос. Във Volkswagen сравняват внедряването на MEB с преминаването от „Костенурката” със задно разположение на двигагеля към „Голфа”, при който моторът е отпред. Тоест, с електромобилите си марката се връща към задното предаване, но ще има и модели с два електромотора. Съответно, задното окачване на всички коли на ток на VW ще е независимо, а предното - McPherson.

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Първият сериен електромобил на пратформата MEB ще бъде компактният хечбек Volkswagen I.D., чието производство ще стартира в края на 2019 г. в завода в Цвикау (Германия). След него ще излязат кросоувър и миниван в стила на легендарния Bulli. Ще има и модели под марките Skoda и Audi, като идеята на концерна Volkswagen е през 2022 г. на пазара да има общо 27 модела на MEB. Техният годишен обем на поризводство ще достигне 10 млн. бройки.

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Модернизацията на заводите заради преминаването към електромобили ще струва 6 млрд. евро. От тях 1,2 млрд. са инвестирани в предприятието в Цвикау, а 1,3 млрд. ще отидат за фабрикитите в Брауншвайг, Касел и Залцгитер, които ще поризвеждат акумулатори, електромотори, трансмисия и други компоненти за платформата MEB.

Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen meb
0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тази платформа от първата А-клас има достатъчно място в пода, но инженерите са решили, че е по-лесно да няма багажник отпред и да сложат мотора отзад като така намаляват и обема на задния багажник.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    дошо иска багажник и отпред да може повече буркани да си кара от село !
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ти имаш ли нещо отпред ?
  • #2
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Багажника е отзад, където трябва да бъде
  • #1
    12 rate up comment 9 rate down comment
    фермера ( преди 1 година )
    Къде е БАГАЖНИКА.Електромобилите са автомобили за градско движение и трябва място за торбите с покупки и чантите на децата.После разправяйте че ТЕСЛА била балон,ама има технология на електромобил със преден багажник.АУДИ и МЕРЦЕДЕС нямат