IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Първият модел на нея ще бъде компактен хечбек I.D., който излиза догодина

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Още преди три години компанията Volkswagen беше готова с концепцията си за платформа за електромобили, като представи първият си модел на нея – коцептуалния бус VW Budd-e. След това инженерите на германския производител започнаха преработка на шасито, за да може то да бъде приспособено за серийно производство. Работата вече е свършена и прен нас е серийният вариант на модулната платформа MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten).

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Част от компонентите по архитектурата са идентични с тези на платформата MQB, която е в основата на моделите на Volkswagen от последните години. По-важното в случая е, че шасито следва концепцията на мащабиране, тоест то може да бъде използвано за модели от различни класове и размери, а освен това и да получи батерии с различен капацитет.

Самата батерия в случая е разположена под пода, като инженерите обещават, че тя ще може да се зарежда на 80% за половин час. За разлика от платформата на Tesla, във Volkswagen не са успели да добавят допълнителен багажник в предната част. При германските електромобили там са поставени радиаторът, зарядното устройство, блокът за управление на електрониката и стандартен 12-волтов акумулатор.

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Основният двигател е разположен на задната ос. Във Volkswagen сравняват внедряването на MEB с преминаването от „Костенурката” със задно разположение на двигагеля към „Голфа”, при който моторът е отпред. Тоест, с електромобилите си марката се връща към задното предаване, но ще има и модели с два електромотора. Съответно, задното окачване на всички коли на ток на VW ще е независимо, а предното - McPherson.

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Първият сериен електромобил на пратформата MEB ще бъде компактният хечбек Volkswagen I.D., чието производство ще стартира в края на 2019 г. в завода в Цвикау (Германия). След него ще излязат кросоувър и миниван в стила на легендарния Bulli. Ще има и модели под марките Skoda и Audi, като идеята на концерна Volkswagen е през 2022 г. на пазара да има общо 27 модела на MEB. Техният годишен обем на поризводство ще достигне 10 млн. бройки.

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Модернизацията на заводите заради преминаването към електромобили ще струва 6 млрд. евро. От тях 1,2 млрд. са инвестирани в предприятието в Цвикау, а 1,3 млрд. ще отидат за фабрикитите в Брауншвайг, Касел и Залцгитер, които ще поризвеждат акумулатори, електромотори, трансмисия и други компоненти за платформата MEB.

Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen meb
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Цугцванг ( преди 10 месеца )
    Ха-ха, смешниците вагонетки те! Какъв е тоя 12В акумулатор отпред? Нали да не би да има дизел за припалване скрит в багажника? Пълен фарс са тия.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Тази платформа е старата на Рено. Купуват я евтино.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Иначе отсъствието на предния багажник е напълно оправдано с оглед на малката предница но при по-големите модели нищо не пречи да имат и преден
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    (Е-голф струва 75000 лв. или горе долу колкото бюджетната Тесла която още не съществува и има същия пробег.) Не е баш същия има 200км според метода по който сравнява Тесла (ЕРА) отделно разликата в ускорението е като между Леон Купра и Леон с 1-литров мотор което естествено няма никакво значение
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Ае Telstar ли си, обратното на остър ли си, на интересен ли се правиш ? Сега като нямаш багажник отпред, да не си умрял ?
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Специално ако се говори за Тесла не споменавайте думите багажник. Задния побира колкото би побрал един Голф а предния може да събере само една футболна топка и нищо повече. Предния не знам защо го наричат багажник. Фена на Тесла да вземе да се освести малко Е-голф струва 75000 лв. или горе долу колкото бюджетната Тесла която още не съществува и има същия пробег. Така, че немските инженери дават на хората, това което още феновете на Тесла, чака да им даде Тесла. А той реве за предна джабка.
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    TELSTAR ( преди 10 месеца )
    Антифриз ако са с охлаждане батериите. Балон не знам си кво Теслата, ама наистина, защо някакви вчерашни гащници могат да правят коли на ток 4x4 (само със задно не произвеждат вече) и винаги с два багажника, а гениалният немски инженер да не може? Начи хем имаме отпред електромотор, имаме отзад електромотор, имаме контролер, имаме бързо зарядно и два багажника. А немеца НЯМА отпред електромотор, но НЯМА и багажник. Кой ще ми отговори конкретно на този въпрос без увъртане ама тва, ама онова...?
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ZaZ ( преди 10 месеца )
    Е що има антифриз туй нещо, или е за чистачките течността?
  • #7
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Хубавото е че човек койъто не е виждал гола жена, няма представа какво е секс, но тръгнал да учи баща си как се правят деца. Горе долу така звучи излиянието на тоя под мен. Аз нямам представа как и кога, но скоро ВАГ ще залеят пазарите с електромобили и със сигурност ще го направят както трябва. Не като сегашните Нисанчета с 120 км. пробег, Електрическия им Голф е с 300км. пробег, предполагам, че новите им модели ще отидат дори над 400км. Така, че не учи тия които могат, когато ти не можеш нищо
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Поредната ВАГенска простотия. Хубавото е че отново са е направили само на кника и това недоразумение няма да види свят. Иначе обещания и фантастични характеристики ще слушаме колкото си искаме от царете на лъжите и манипулациите от попФолк с Ваген.Нормалните фирми и инженери слагат батериите в шасито или под задните седалки и така намаляват центъра на тежестта и колата не се лишата от пространство в купето и багажника,но вурстовете са решили друго да вдигат центъра на тежестта и да няма багажник