Шведският производител Koenigsegg „взриви” индустрия, след като неговият Agera RS успя да постави световен рекорд за скорост сред серийните автомобили, развивайки 447,2 км/ч (277,9 мили). Това накара всички да очакват отговор от конкурентите и най-вече от Bugatii, който държеше най-доброто постижение със своя Veyron.
Френският производител вече разполага с нова хиперткола – Chiron, за която се твърди, че може да развие над 450 км/ч. Според генералния директор на марката – Стефан Винкелман, в компанията му нямат никакво намерение да гонят нов скоростен рекорд.
„Мисля, че Chiron лесно ще вдигне 440 и дори 450 км/ч. Все още не сме направили такъв тест, но ако го направим, това няма как да бъде еднократно. И ще трябва всички автомобили от модела да бъдат настроени за такава скорост”, обясни Винкелман в интервю за Car Advice.
С тези си думи топ-мениджърът всъщност атакува Koenigsegg Agera RS, който разви рекордната скорост. Оказва се обаче, че идеята за рекорда е на собственика на колата, а не на производителя, който все пак е подкрепил опита на пътя. Нито една друга Agera RS не е повторила постижението и най-вероятно няма и да го направи.
На свой ред в Bugatti смятат да се съсредоточат върху друг елемент от ефективността на хиперколите си. За целта компанията предложи модела Divo, който е по-бавен от Chiron, но за сметка на това ускорява по-бързо и предлага по-добра управляемост.
„Рекордът за скорост е само едно от парчетата на тортата, но при него си на ръба и всеки провал струва скъпо, като носи наказания. Ако искате да заложите на висока скорост, трябва да направите компромис с други неща в автомобила”, обяснява Винкелман.
И докато Bugatti поема в различна посока, други конкуренти се готвят да свалят Agera RS от върха. Hennessey Performance Engineering и SSC са готови със своите суперколи Venom F5 и Tuatara, като и за двете се твърди, че ще могат да развият скорост от 300 мили в час (482,8 км/ч). Остава да видим коя ще е първата.
Снимка: Bugatti