В последно време производители предлагат все повече версии със 7 места на свои модели кросоувъри, като се опитват да убедят клиентите, че това е огромно предимство. Дали обаче SUV с трети ред седалки е толкова добра покупка, колкото изглежда?. Ето 5 причини, които могат да ви разколебаят, ако сте се насочили към подобен автомобил.
Третият ред е само малки деца
Най-голямото „достойноство” на кросоувърите с три реда седалки са именно допълнителните две места. Когато отидете да тествате подобен автомобил, сложете зад волана търговеца, който ви го продава, а вие се настанете на последния ред. По възможност взете и някой с вас, като гледайте той да е с нормални размери. Само след кратко пътуване ще се убедите, че на третия ред могат да се возят единствено малки деца или много ниски възрастни.
Губите багажника
Не е нужно да разбирате от автомобили, за да се досетите, че зарди третия ред седалки багажникът почти изчезва. За пример вземете новият Volkswagen Atlas, предлаган на някои пазари и като Teramont. Със свален трети ред седалки обемът е 1571 литра, а с вдигнати – 583 литра, тоест три пъти по-малко. При други модели багагникът е още по-малък, така че трябва да избирате – двама допълнителни пасажери или повече багаж? Ако ще пътувате доста време и сте 5 човека в колата, изборът би трябвало да е ясен.
Размерът има значение
Кросоувърът със 7 места няма как да бъде компактен. И ако някои шофьори не се плашат от големите габарити на колата, то да други те могат да бъдат катастрофа. Автомобилът става по-труден за управление в градски условия и съответно за маневриране, когато трябва да се паркира.
Разходът на гориво се повишава
По принцип автомобилите от този клас – без значение дали са с 5 или със 7 места, харчат повече. Производителите твърдят, че разход от 7-8 л/100 км е лесно постижим, но това не е така. Колкото по-голям е кросоувърът на размери, толкова повече харчи. Съответно има разлика при разхода между версиите с 5 и със 7 седалки.
Разликата в цената също не е за подценяване
Последният аргумент срещу кросоувърите с трети ред седалки е цената им. Да вземем например Hyundai, който съвсем наскоро представи новия Santa Fe. Версията с 5 места стартира от 24 590 евро, докато тази със 7 места започва от 29 720 евро. Разликата е над 5000 евро, което не е никак за пренебрегване.
Снимки: Производителите