Преди няколко дни руската компания "АвтоВаз" показа прототипа на всъдехода LADA 4X4 Vision, който може да се похвали с най-модерните детайли, както и с футуристичния си интериор. През 2020 г. ще дебютира серийната версия на новото поколение на Niva, която обаче не я очаква голям фурор.
Да започнем от факта, че новата LADA 4X4 най-вероятно ще бъде проектирана върху модулното шаси B0, което е известно от кросоувъра Renault Duster, съобщават руските медии. Европейските и японските SUV-та от алианса Renault-Nissan, който притежава контролния дял в "АвтоВаз", се преместват на модерната платформа B01, а пък руският всъдехоз ще се задоволи с остарялото шаси.
Не е тайна, че автомобилната индустрия в Европа и Япония преминава към използването на цифрови приборни панели, а такъв бе представен в LADA 4X4 Vision. Уви, серийният всъдеход ще получи най-евтиният приборен панел от моделите на марката Datsun, която също е част от Renault-Nissan.
Не можем да изключим, че LADA 4X4 ще получи европейски двигатели, но тук има сериозна уловка. Най-вероятно става въпрос за "мръсни" двигатели, които не са преминали екологичните тестове в Европа и Япония.
Освен това интериорът вероятно ще бъде направен от пластмаса, която е забранена да се използва в Япония, защото материалът генерира токсични газове при нагряване. Трябва да се отбележи, че вредата от такава пластмаса още не е доказана, но за всеки случай японците се отказаха от нея.
Потвърждение на тези предположения бе неотдавнашното изявление на бившия шеф на "АвтоВаз" Никола Мора - новото поколение на серийната Lada Niva ще бъде по-евтино от Renault Duster. Което показва, че руският всъдеход наистина ще бъде направен от отпадъци, ненужни в чужбина.
Снимки: "АвтоВаз"