fallback

Кога пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

В много случаи големият клирънс превъзхожда задвижването на четирите колела

В епохата на кросоувърите все по-често ни предлагат две абсурдни доскоро комбинации: или автомобил с висок просвет и "фигура" на офроудър, но само с предно предаване, или пък машина с 4х4, но с клиренс на семеен хечбек. Мнозина купувачи по навик държат на втория вариант, макар да им излиза осезаемо по-скъпо. Но всъщност задвижването на четирите колела невинаги е безусловно необходимо. То увеличава не само цената, но и разхода, а в същото време има немалко пътни ситуации, в които кола с предно и по-висок просвет се справя по-добре.

Пет ситуации, в които просветът е по-важен от 4х4 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Никой не казва че 4х4 не е полезно. Но 80% от шофьорите карат коли с предно или дори задно, много често с гадни гуми и се справят, дори на планина се качват зимата. Аз НИКОГА не съм карал 4х4 и за последните 10 години да е имало 5 пъти да ми е трябвало наистина и още 5-10 пъти да е било полезно. За мен не е оправдано да наливам пари в такава система. Но всеки сам си решава за какво да си харчи парите
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Относно това "кооолко тежки" са 4х4 колите ще ви кажа, само че това са лафове от много назад във времето. Пример: при новата Мазда CX-5 версията с AWD е само с 60 кг. по-тежка от тази с предно. Аз самият карам турбо бензин, автомат, 4х4 с блокаж, който тежи 1235 кг. и е дълъг 4.3 м., средната дължина за кола от клас C. Колата е фабрична.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Първата снимка обаче в статията е много важна. Имаме типичен пример за "SUV"-во изглеждащо превозно средство (Opel Mokka), която има клиренс на лека кола (155 ако не се лъжа) и много лаици биха си я взели мислейки, че имат висока кола. Така че тази снимка не е особено подходяща за реклама на "високи коли" с предно предаване и трябва да ни покаже, че хората трябва да четем много добре техническите характеристики и да не се подлъгване по опаковката, която производителите ни предлагата.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Извинявам се, не искам да ви обиждам, но всички по-долни мнения са далеч от истината и на хора, които явно нямат възможност да карат кола с двойно предаване. "ако се шофира предимно в София няма особен смисъл от 4х4"Точно в София, където малките улици не се почистват ВЪОБЩЕ а местата за паркиране стават в огромни преспи и ако мине снегорин може и да не излезнеш 4х4 е изкл. полезно! София е също е доста неравен град с голяма денивелация. Има стръмни улици с голям наклон,по които заледи ли...
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    За градът СУВ-то е напълно излишно.Големи, тежки, с висок център на тежестта превозни средства, голямо челно съпротивление, за да върви като нормална кола му трябват повече коне иначе си е тромаво. Всичко това се отразява отрицателно на разхода. За офроуд не стават разбира се :). Предимства - Лесно се качваш и слизаш, не е необходимо да се навеждаш приклякваш и т.н. За зимата определено имат предимство ако са с 4х4. Повечето хора си ги вземат защото имало повече място и защото било модерно :)))
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Двете неща са абсолютно отделни. Ела ми зимата на наклон 15 градуса или повече да те видим! Идеята на този ти автомобили е именно да е проходим, като това проходим значи както да не опира отдолу, така и да не буксува при сняг и кал и големи наклони!
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това с бордюрите всеки път като го чуя ме избива на смях - щом е висок бордюра значи е направен нарочно за да не се качваш върху него. Ама то в БГ закона за движение по пътищата е с чисто препоръчителен характер докато няма патрулка на близо.Иначе сме богати и за това се натискаме на 4х4
  • #3
    de ( преди 6 години )
    на 95% от хората които живеят в града не им трябва нито 4х4 нито клирънс. Но пусто са е модно.. та им бЕрат само негативите.
  • #2
    none ( преди 6 години )
    Разликата на сняг при шофиране на кола с предно/задно и 4х4 е огромна, особено ако е интелигентно такова. При затъване в преспи, ако има лок режим, шанса да се измъкнете е много по-голям (ако колата не е автоматик). При автоматик и 4х4, при затъване 4х4 не помага особено. Съгласен съм, че ако се шофира предимно в София няма особен смисъл от 4х4.
  • #1
    .. ( преди 6 години )
    Доста неуспешна реклама на по-непрактичните крос оуръри. Видиш ли колко е хубаво да ти е по-висока колата.Колко често ви се случва да се качвате по тротоарите? Това ли е плюса на по-високата кола?А колко често ви се е случвало да заобилакяте *** на пътя? И с крос оувър да сте, пак ще го заобиколите нали така?А минусите на високата кола? Нещо за тях?
fallback
Последни