fallback

Кога пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

В много случаи големият клирънс превъзхожда задвижването на четирите колела

В епохата на кросоувърите все по-често ни предлагат две абсурдни доскоро комбинации: или автомобил с висок просвет и "фигура" на офроудър, но само с предно предаване, или пък машина с 4х4, но с клиренс на семеен хечбек. Мнозина купувачи по навик държат на втория вариант, макар да им излиза осезаемо по-скъпо. Но всъщност задвижването на четирите колела невинаги е безусловно необходимо. То увеличава не само цената, но и разхода, а в същото време има немалко пътни ситуации, в които кола с предно и по-висок просвет се справя по-добре.

Пет ситуации, в които просветът е по-важен от 4х4 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #20
    Конче ( преди 4 години )
    Аз също имах съмнения като си взимах сегашната кола (Субару Аутбек), обаче за нула време се разсеяха и сега съм 100% привърженик и убеден в предимствата и в "обикновени" условия. Първо, 4x4-то дава много повече контрол в простички ситуации като мокър път, остър завой и т.н. това са си неща от ежедневието. Просвета пък позволява да спреш навсякъде без да за задереш бронята (както е показано на картинката, не е нужно да катериш). Освен това е пълно с дупки, коловози и дори черни пътища из София.
  • #19
    х ( преди 6 години )
    Бордюрите не са за коли. Те разграничават пътя от тротоара. А там, на тротоарите вървят пешеходци. Понякога успяват да минат дори майки с колички и инвалиди. И защо една БГ медия в статиите си използва дублетни форми. Журналисти - това започва да звучи обидно.
  • #18
    Факт! ( преди 6 години )
    Естествено затова на мо.да са СУВ въпреки бг "експертченценцата".С висока кола минаваш навсякъде къде с едно Субари или Порше 4x4 ще отидеш на риба примерно на някое затънтено място.
  • #17
    Ime ( преди 6 години )
    "Градските коли в повечето случаи се паркират с предницата към бордюра..."Това като цяло само некадърните шофьори го правят... Няма да споменавам, че който има 4х4 обикновено е и с по- висок просвет...От там нататък мисля изобщо няма смисъл да чета статията.
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Истината е че с тази кола ще си вечно в сервиза и практичността ти отива под ягодите
  • #15
    Истината е ... ( преди 6 години )
    за ежедневието е Мерцедес Е-класа с 4 matic и Airmatiс с променлив клирънс.И возия и практичност!
  • #14
    Man ( преди 6 години )
    Тая тема е дъвкана многкратно. Даже си мисля, че редакторът пуска през няколко дни такива статии, защото вижда, че хората се палят. Високият просвет си е хубаво нещо откъдето и да го погледнеш. Имал съм всякакви коли и при лошо време в моя СУВ с 4х4 се чувствам много по-комфортно. Дали ще е сняг, дали ще е проливен дъжд, дали защото имам отлична видимост над леките коли, все са неща, които са ми важни. Когато времето е хубаво, колата ми сама става на предно и готово, но всеки си знае за него.
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    виждал съм няколко Мерцедеса зимата в супер смешни ситуации. Единият на 2 см. сняг въртеше гуми на почти равно. Другият не можа да качи сравнително нисък бордюр дори със засилка при навалял сняг. Задно предаване само някъде в Сандански или Благоевград е ОК. Съгласен съм общо взето със статията, просвета е много важен или затъне ли кола "по корем" може да излезне само с теглене илиии бутане от няколко батки с анцузи на Адидас.
  • #12
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Просветът си е важен - ако караш нисък седан с голямо междуосие си е малко гадно. Зимата ринеш снега за другите коли по непочистените улици.А целогодишно ако паркираш на паркомясто, където предницата ти трябва да е над бордюра, много често задираш (например в София - бул. "П. Евтимий" или "Ф. Нансен" да дам за пример.
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Само да отворя една скоба - бих си взел 4х4 ако е при хибрид - ел двигателя да е на задния мост
fallback
Последни