Автоматичните скоростни кутии стават все по-популярни напоследък, но и те си имат своите недостатъци и проблеми, които най-често се появяват след няколко години експлоатация. Някои от тях са доста капризни, като това важи дори за по-простите като конструкция агрегати с 4 скорости, да не говорим за тези с повече предавки.
Компанията Tahoe Transmision повече от 20 години се занимава с ремонт на автоматици, при това не само на коли втора употреба, но и на автомобили, които все още са в гаранция. Благодарение на опита си, нейните експерти разкриват какви са слабите места на различните скоростни кутии, които са предлагат на пазара на коли втора употреба в момента.
Често срещани проблеми при 7 популярни автоматика (ГАЛЕРИЯ):
Четиристепенната U140 основно се поставя на предишните поколения на Toyota RAV4, като първоначално е много надеждна, но при колите от 2004 и 2005 г. рязко намалява ресурса на соленоидите на хидроблока (до 150 000 км).
Пет- и шестстепенните автомати U250 и U660 имат типични за повечето кутии Aisin проблем – прегряване на хидроблока и неговата деформация. Той се появява най-често при U660, която се поставя на модели като Camry, но с по-големи двигатели – 3,5 литра. На свой ред U250 върви с 2,4-литровите агрегати на Toyota.
PS. Всичко изброено дотук съвсем не означава, че ако автомобилът ви е оборудван с някоя от тези скоростни кутии, то задължително ще се появят проблеми с нея. Напълво възможно е трансмисията да продължи да си работи дълго време, без да се налагат никакви ремонти по нея.