Автоматичните скоростни кутии стават все по-популярни напоследък, но и те си имат своите недостатъци и проблеми, които най-често се появяват след няколко години експлоатация. Някои от тях са доста капризни, като това важи дори за по-простите като конструкция агрегати с 4 скорости, да не говорим за тези с повече предавки.
Компанията Tahoe Transmision повече от 20 години се занимава с ремонт на автоматици, при това не само на коли втора употреба, но и на автомобили, които все още са в гаранция. Благодарение на опита си, нейните експерти разкриват какви са слабите места на различните скоростни кутии, които са предлагат на пазара на коли втора употреба в момента.
Често срещани проблеми при 7 популярни автоматика (ГАЛЕРИЯ):
Шестстепенните автомати на ZF от серията 6HP се появяват преди 15 години, като различни модификации се срещат при BMW 3-Series и 5-Series, при предишните поколения на BMW X3 и X5, Audi A4, A6 и A8, както и при Land Rover Discovery 3. И тук при различните модели се появяват и различни „болести” на тези кутии.
При BMW на преден план излиза прегряването на автомата, което е провокирано от по-голямото топлинно натоварване на баварските мотори. При 100 000 км може да блокира в затворено положение термостатът за охлаждане на кутията, което съответно води износване на нейните основни елементи. Стига се и до отказ на хидротрансформатора.
PS. Всичко изброено дотук съвсем не означава, че ако автомобилът ви е оборудван с някоя от тези скоростни кутии, то задължително ще се появят проблеми с нея. Напълво възможно е трансмисията да продължи да си работи дълго време, без да се налагат никакви ремонти по нея.