IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Porsche загуби рекорда си на "Спа"

Фетел и Ferrari подобриха времето на Джани и 919 Hybrid Evo

Porsche загуби рекорда си на

Квалификацията за Гран при на Белгия във Формула 1 в събота лиши Porsche от рекорда на белгийската писта „Спа”, постигнат от прототипа 919 Hybrid Evo през април. Тогава Нийл Джани постигна 1.41,770 минути и подобри с почти една секунда най-доброто време, постигнато от Люис Хамилтън с Mercedes в квалификацията на „Спа” през 2017 година.

Porsche загуби рекорда си на

Но техническото развитие на автомобилите от Формула 1 за сезон 2018 и в хода на тази кампания с лекота им върнаха предимството пред прототипа на Porsche, „освободен” от ограниченията на техническия правилник на клас LMP1 в световния шампионат за издръжливост (WEC).

В събота Себастиан Фетел с Ferrari постигна във втората част на квалификацията 1.41,501 минута, а освен него времето на Джани подобриха и другият пилот на Скудерията Кими Райконен и Люис Хамилтън, като и тримата се събраха в една десета от секундата. За края на втората част на сесията и началото на третата заваля дъжд и нямаше как това време да бъде подобрено, но пилотите и инжерените бяха категорични, че на суха писта е можело да са още по-бързи от постигнатото във втората част на квалификацията.

Porsche се оттегли от WEC и Льо Ман в края на 2017 и преди да изпрати 919 Hybrid в музея, пробва атака на няколко рекорда с подобрената Evo версия на хибридния болид. Най-големия успех на тази кампания е подобряването на рекорда на Щефан Белоф на Северната дъга на „Нюрбургринг”, който е от 1983 година.

Но Белоф, както и Хамилтън и Фетел през 2017 и 2018 постигнаха рекордите си в квалификационните сесии, а Porsche използва пистата за специална рекорда сесия. На Северната дъга през юни Тимо Бернхард подобри времето на Белоф с почти 1 минута.

Тагове: porsche 919 hybrid evo
0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    lowrage ( преди 11 месеца )
    Времената щяха и да са по добри ,но условията на пистата не бяха перфектни както при поршето когато е въртяло обиколко(може и 500 обиколки да са въртяли) Да не забравяме че Тойотата щеше да бие порше на 24 часа но се повреди в последния час. Явно много хора само новини четат ,но не гледат състезанията> Тойота не веднъж е давала по-добри времена от порше на 24 часа. Това са факти и всеки може да си ги провери
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    И за каква 1 кола говорите – ето ви данните за втората част на квалификацията: Фетел (Ферари) - 1:41.501 Райконен (Ферари) - 1:41.533 Хамилтън (Мерцедес) - 1:41.553 Цели 3-ма още в Q2 бият рекорда на Порше.
  • #13
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Оф а ако същия 6 литров мотор 12 цилиндъра го сложиш на шаси от Ф1 което тежи 600 кг с пилота какво ще стане м? От 1,6 литров двигател вадят 1000+ коня при това с ограничени обороти и постпващо гориво за единица време. Ако махнат и тия ограничения какво става? Ф1 е върхът на моторния спорт и във WEC карат много пенсионирани пилоти от Ф1 но във Ф1 няма нито един пилот от WEC. И има причина да е така.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    M ( преди 11 месеца )
    Нийл ЯНИ НЕ ДЖАНИ!!!!
  • #11
    4 rate up comment 11 rate down comment
    подкрепям коментара ( преди 11 месеца )
    "От всички болиди само един е подобрил с една трета от секундата Поршето. За тия които говорят за неограниченото Порше ще кажа, че всъщност Поршето е доста огроничено от прошзводителя. Двигателя на Поршето е два литра и 4 цилиндъра. Ако не се бяха ограничили от Порше щяха да сложат 6 литров 12 цириндров мотор. Така, че уважение за Порше, доказаха, че автомобила им не отстъпва на болид от Ф1"
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Ха ха каква Тойота бе момче ха хааа. Като гледам колте колко рекорда имат на Нюрбургринг ха ха хааа. Въобще не споменавай тази смешна марка, когато се говори за Порше.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    lowrage ( преди 11 месеца )
    1.6 литра са ,но си прав.ВАГените пак се о//аха и пак са силни само на думи и рисунки. Не веднъж Тойотата давеше по-добри времена на 24 часа. Сигурен съм ,че ако искат ще бият поршето
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Двг на Ф1 е 1,5 литра,, ограничен от правилата както в обороти така и в консумация на гориво и пак е над 1000 кс. Ако не бяха тия ограничения не ми се мисли
  • #7
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    От всички болиди само един е подобрил с една трета от секундата Поршето. За тия които говорят за неограниченото Порше ще кажа, че всъщност Поршето е доста огроничено от прошзводителя. Двигателя на Поршето е два литра и 4 цилиндъра. Ако не се бяха ограничили от Порше щяха да сложат 6 литров 12 цириндров мотор. Така, че уважение за Порше, доказаха, че автомобила им не отстъпва на болид от Ф1
  • #6
    23 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 11 месеца )
    Някой скоро спореше че това не било възможно. Еми ето го черно на бяло...