Една от технологиите, коиито през последните години набират популярност е комбинацията между турбина и компресор (суперчарджър). Дълго време тя беше позабравена, но в последното десетилетие някои производители отново започнаха да прибягват до нея. Защо се стигна дотук и кои са най-забележителни автомобили с подобна система, обяснява изданието Autoevolution.
Преди време повечето автомобили разполагаха с атмосферни мотори. Компресорите бяха доста рядко явление, турбините се срещаха малко по-често. Първите коли, на които започнаха да поставят комбинация от двете технологии, бяха бегачките от световния рали-шампионат. След това те стигпаха и до серийните модели.
Всяка система си има недостатъци. Турбините са критикувани най-вече заради турбо дупката, която се среща дори при някои от съвременните автомобили. Компресорите на свой ред не закъсняват толкова, но осигуряват по-малко тяга и натоварват допълнително двигателя, тъй като са свързани с ремък към коляновия вал. Идеята на комбинацията от двете е те да бъдат балансирани и да се допълват, като така осигуряват повече мощност при всякакки обороти. Така през 1985 се появява първата кола с турбо и компресор.
5 паметни комбинации от турбо и суперчарджър (ГАЛЕРИЯ):
След експериментите на Nissan тази конфигурация дълго време е смятана за мъртва. В крайна сметка тя възкръства благодарение на Volkswagen, който създава 1,4-литров мотор, поставян на много модели от групата. Комбинацията от турбина и компресор се използва само при някои версии на двигателя 1.4 TSI, докато при останалите е налице единствено турбина, осигуряваща мощност от 120 к.с.
Както Nissan, така и Volkswagen използва електромагнитна муфа за компресора Roots. За разлика от японците, германците поставят контролен клапан, който блокира компресора в някои ситуации – при високи обороти например. Така се повишава максимално ефективността на двигателя.