Една от технологиите, коиито през последните години набират популярност е комбинацията между турбина и компресор (суперчарджър). Дълго време тя беше позабравена, но в последното десетилетие някои производители отново започнаха да прибягват до нея. Защо се стигна дотук и кои са най-забележителни автомобили с подобна система, обяснява изданието Autoevolution.
Преди време повечето автомобили разполагаха с атмосферни мотори. Компресорите бяха доста рядко явление, турбините се срещаха малко по-често. Първите коли, на които започнаха да поставят комбинация от двете технологии, бяха бегачките от световния рали-шампионат. След това те стигпаха и до серийните модели.
Всяка система си има недостатъци. Турбините са критикувани най-вече заради турбо дупката, която се среща дори при някои от съвременните автомобили. Компресорите на свой ред не закъсняват толкова, но осигуряват по-малко тяга и натоварват допълнително двигателя, тъй като са свързани с ремък към коляновия вал. Идеята на комбинацията от двете е те да бъдат балансирани и да се допълват, като така осигуряват повече мощност при всякакки обороти. Така през 1985 се появява първата кола с турбо и компресор.
5 паметни комбинации от турбо и суперчарджър (ГАЛЕРИЯ):
Nissan има много нестандартни автомобили в историята си, като някои от тях – като Juke, постигат големи успехи на пазара. В края на 80-не години компанията разработи кола с турбина и компресор, който е на основата на модела Micra (известен на някои пазари под името March).
Машината разполага с 930-кубиков двигател с мощност 110 к.с., което по сегашните стандарти е на нивото на съвременната Micra, но в края на 80-те години на миналия век подобни показатели при толкова малък автомобил са нещо невероятно.