IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Петте най-забележителни коли с турбина И компресор

Технологията дълго време беше позабравена, но сега отново набира популярност

Една от технологиите, коиито през последните години набират популярност е комбинацията между турбина и компресор (суперчарджър). Дълго време тя беше позабравена, но в последното десетилетие някои производители отново започнаха да прибягват до нея. Защо се стигна дотук и кои са най-забележителни автомобили с подобна система, обяснява изданието Autoevolution.

  
Петте най-забележителни коли с турбина и компресор
 
 
Преди време повечето автомобили разполагаха с атмосферни мотори. Компресорите бяха доста рядко явление, турбините се срещаха малко по-често. Първите коли, на които започнаха да поставят комбинация от двете технологии, бяха бегачките от световния рали-шампионат. След това те стигпаха и до серийните модели.

Всяка система си има недостатъци. Турбините са критикувани най-вече заради турбо дупката, която се среща дори при някои от съвременните автомобили. Компресорите на свой ред не закъсняват толкова, но осигуряват по-малко тяга и натоварват допълнително двигателя, тъй като са свързани с ремък към коляновия вал. Идеята на комбинацията от двете е те да бъдат балансирани и да се допълват, като така осигуряват повече мощност при всякакки обороти. Така през 1985 се появява първата кола с турбо и компресор.


5 паметни комбинации от турбо и суперчарджър (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #2
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    7. няма да има турбо дупка
  • #1
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    С навлизането на 48 волтовите системи очаквам скоро да се мине на ел турбо което би трябвало да стане доста по-проста и здрава системата. 1. габаритите на самото турбо ще паднат почти на половина2. няма да има нужда от променлива геометрия3. ще се опрости изпускателния колектор4. няма да има нужда от интеркулър5. като няма висока температура може да се направи и от по-прости материали - леки пластмаси6. от 3, 4 и 5 ще падне доста теглото и размера на двигателя