IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електронни асистенти на топ-модели бяха обявени за опасни

Нито един от проверените комплекси за безопасност не работи както трябва

Електронни асистенти на топ-модели бяха обявени за опасни

Американският застрахователeн институт за безопасност на движението по пътищата (IIHS) обяви резултатите от тестове на автомобили от висок клас, оборудвани с комплекс за безопасност и електронни асистенти на водача. Оказва се, че нито една от технологиите не работи идеално, съобщава Auto.Mail.

Електронни асистенти на топ-модели бяха обявени за опасни

Проверени са най-известните системи, поставяне на топ-модели - Drive Pilot (Mercedes Е-Class), Driving Assistant (BMW 5-Series), Pilot Assist (Volvo S90) и Autopilot във версия 8.1 (Tesla Model 3) и 7.1 (Tesla Model S). Всички те имат функция за самостоятелно завиване, адаптивен круиз-контрол и система за аварийно спиране, като според стандарта SAE, това съответства на второто ниво на автотомно движение.

Изпитанията са проведени на специален полигон, като се оказва, че адаптивният круиз-контрол и системата за аварийно спиране и при двата модела на Tesla не успяват да намалят скоростта колата преди контакт с неподвижно препятствие, ако круиз-контролът внезапно изключи. Проблем има и при Volvo, тъй като шведският автомобил започва да спира по-късно и по-рязко от останалите машини.

Тестовете на пътя показват, че всеки автомобили, с изключение на Tesla Model 3, може и да не забележат неподвижно препятствие на пътя. Проблемът при електрическата „тройка” е точно обратното – при пътуване от 300 км са отчетени 12 фалшиви сработвания на спирачната система. Оказва се, че Model 3 отчита дори сенките на дърветата и на други превозни средства, движещи в съседните ленти или пресичащи пътя далеч напред. Това може да доведе до инцидент с движещ се отзад автомобил или да принуди шофьора да изключи круиз-контрола.

Електронни асистенти на топ-модели бяха обявени за опасни

Системите за поддържане на лентата на движение са проверявани при няколко сценария – в хълмиста и равнинна местност, на празен път или при натоварен трафик. Най-добре са се справили двата електромобила на Tesla, но се отчита, че Model S се наблюдава „нервност”, тъй като машината губи маркировката и след това започва да криволичи по пътя, докато я намери.

На второ място се класира Mercedes-Benz E-Class, който се е справил с поставените му задачи в 50% от случаите. При BMW и Volvo процентите са по-малко, като всички тествани коли на моменти са губили ориентация и това е водило до изключване на системата за поддържане на лентата на движение. Експертите отчитат, че при всички машини тази система има склонноста да следва движещия се пред тях автомобил, дори той да напусне пътното платно.

Като цяло, специалистите от IIHS отчита, че ефективността на системата за поддържане на лентата на движение е по-ниска от тази на адаптивния круиз-контрол. Главният им извод е, че водачът не бива сляпо да се доверява на асистентите, а винаги трябва да бъде нащрек, тъй като системата може по всяко време да изключи и това да доведе до инцидент на пътя.

Електронни асистенти на топ-модели бяха обявени за опасни

В заключение, експертите за категорични, че нито една от системите за второ ниво на автономност на пътя не е безопасна. Нещо повече – тяхното присъствие има обратен ефект, тъй като шофьорът се предоверява на електрониката и губи бдителността си. За да бъде подобрено положението, в IIHS разработва специална програма за тестове на тези системи. Тя ще бъде готова догодина и ще започне да се прилага при изпитанията на автомобилите.

Снимки: IIHS

Тагове: iihs
0 от 500
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    BMW ( преди 5 години )
    Е, ти ще си признаеш ли, че предлагаш ***? По-лесно е да плюеш по конглокенцията!На времето един дилът на BMW много лошо се изкза против AUDI! Toва трябва да си е мое мнение, а не на човек, който продава автомобили. Ами ако утре го съкратят и отиде в AUDI и случайно реша да сменя марката, какво правим?Та тук е същото - плюем по чуждото да сме интересни!
  • #1
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В последно време всички заключения на IIHS все някак си удрят почти изцяло Европейски производители и Тесла. Много тенденциозно подбрана извадка. Как не споменават една американска или японска като добър пример (макар че повечето японки в САЩ са си произведени там)Като знам общото качество на американските марки как на една не намериха кусури.