Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

300 000 души остават без "Гражданска застраховка" в петък

Причината е ликвидирането на кипърската компания "Олимпик"

300 000 души остават без

Близо 300 000 души ще трябва да си вадят в събота нова задължителна застраховка "Гражданска отговорност". Причината е отнет лиценз на компания, към която са направени. Става въпрос за кипърското застрахователно дружество "Олимпик", което обаче работи в България през клонова мрежа, съощи mediapool.bg.

300 000 души остават без

Лицензът на дружеството е отнет от органа за застрахователен надзор на Кипър на 8 май. То е обжалвано от компанията и потвърдено. На 20 юли българската Комисия за финансов надзор (КНФ) обяви на сайта си, че "Олимпик" остава без лиценз. От 10 май КНФ забранил на компанията да сключва нови застрахователни договори.

Причината за отнемането на лиценза е, че дружеството не отговаря на изискванията за платежоспособност. Компанията ще бъде ликвидирана, а полиците ѝ спират да действат от петък - 17 август, пише на сайта ѝ.

По данни на КФН, цитирани от в. "Капитал", към началото на май застраховки в "Олимпик" са имали близо 275 000 автомобила. Това отрежда на компанията 9,2% пазарен дял в автомобилното застраховане в България и четвърто място след "Лев инс", "Бул инс" и "Евроинс". Дружеството е специализирано основно в този вид застраховане, но предлага също така полици по "Автокаско", имуществени, здравни застраховки, както и такива при злополука.

Валидните полици и за тези продукти, както и за "Гражданска отговорност", спират да действат в петък, когато официално ще бъде назначен ликвидатор на компанията. "Всички притежатели на такива полици трябва да предприемат спешни действия, за да осигурят своевременно алтернативно застрахователно покритие", пише на сайта на дружеството.

Хората, които имат застраховки в "Олимпик", ще могат да сключват нови застраховки "Гражданска отговорност" от 00.01 часа на 18 август, съобщиха от КФН. "На 18 август 2018 г. всеки засегнат собственик на МПС трябва незабавно да сключи нова застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите с друг застраховател. Застраховката може да се сключи и от друго лице", предупредиха от комисията.

300 000 души остават без

От КФН допълниха, че при катастрофа, причинена от автомобил, който няма нова полица "Гражданска отговорност", щетите от нея трябва да бъдат платени от виновния шофьор. Освен това, ако застраховката не бъде подновена, регистрацията на колата може да бъде автоматично прекратена от МВР. Законът за движение по пътищата предвижда и отнемане на книжката за липсваща "Гражданска отговорност". Документът се връща, когато се сключи нова полица.

Хората, чиито застраховки в "Олимпик" не са изтекли до автоматичното прекратяване на 17 август, могат да поискат връщане на парите си за оставащия период, обясниха от КФН. Това обаче става при последващото производство по несъстоятелност на кипърското дружество и въобще не е сигурно, че претенциите им ще бъдат удовлетворени. Същото важи и за клиентите със заведени, но неизплатени щети.

Тъй като е регистрирана в Кипър, компанията на практика не подлежи на контрол от страна на българската КФН. Регулаторът може да се намесва само когато застрахователи от ЕС не спазват задълженията си спрямо клиенти в България.

Българският Гаранционен фонд също не гарантира дейността на "Олимпик". По закон фондът набира средства от застрахователите, а с парите се гарантират застрахователни вземания при фалит на компании или при щети, нанесени от неизвестни или незастраховани автомобили. В случая с "Олимпик" клиентите с неизплатени суми по щети трябва да се обърнат към Застрахователния фонд на Кипър, става ясно от съобщение на сайта на българския фонд.

0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До рабирача ( преди 9 месеца )
    Дано не те спира КАТ тогава, защото ще ми любопитно как ще ти "влязат" в положение!
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 9 месеца )
    с 1000 те лева.Хайде хиляда са адекватни,да питам какво става с Бонус Малуса-нищо.И що да съм наравно рисков с льольо с новата книжка?Защо плащам гражданска за компресор който тегля със застраховано мпс и по смисъла на закона са състав.Защо ако моята застр.е 200 ле,за мотористите не е 1500 към момента.Те вършат работа какв ?,рискови са колко? и прочее..Хората са закупили застр.от лицензиран оператор а не от женския пазар..Системата да носи отговорност!
  • #12
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Реалист ( преди 9 месеца )
    Няма такива положения! Пак номера ала КТБ! Държавата регулира този сектор с много сериозни рестрикции и пуска подобни дружества да работят на пазара при условия, които точно тя е създала. Няма как да кажеш в подобна сутиация "ми пичове, не разбрах кво стана, как стана, нищо не знам, спасявайте се!" Хората са си платили, не може да ги карате да си плащат втори път! Щом сте проспали фалита, ще намерите начин да поемете обезщетенията до изтичането на последната направена вноска/полица.
  • #11
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    без да съм експерт по застраховането цените са нереално ниски и тепърва ще се актуализират от застрахователните дружества заради огромния брой на технически неизправни автомобили които се движат по ужасяваща инфраструктура и предвид огромния брой птп и жертви авекватна цена е около 1000 лв. независимо от кубатура мощност години и пробег и не виждам защо по нови мощни автомобили с малък годишен пробег и изряден пред властите трябва да плащат повече от всички останали ненормална държава
  • #10
    18 rate up comment 4 rate down comment
    разан ( преди 9 месеца )
    ТЯ, държавата е длъжна със закони да защитава свотие граждани, да видим сега как ще ги защити
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    разбирача ( преди 9 месеца )
    нищо няма да сключвам повторно. Имам договор със застраховател (полица) със задължения на двете страни. От моя страна изпълнени - платено. Имам и стикер и талон за пред контролен орган. Който иска още пари - да отива при застрахователя и да се жали.
  • #8
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Man ( преди 9 месеца )
    Няма как да знаеш всичко! Понякога се подвеждаш и взимаш тъпо решение и се сърдиш на себе си или на този дето те е подвел (дилъра). После отиваш и си плащаш ГО-то пак и като ти стане тъпо, че даваш още 200+ лв, следващия път ще помниш да не си правиш експерименти с кипърски застрахователи. Демек, ще се сетиш да питаш дали съответния застраховател е под юрисдикцията на КФН, съответно ще можеш да ползваш гаранционния фонд.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    като има тарикати ще има и балъци
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Отивам да си сключвам, дилъра ми дава опции. Избирам. Предполага се, че тя работи с читави компании. Мен може ума ми да препуска как да си вадя прехраната. Всичко ли да знам.
  • #5
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Man ( преди 9 месеца )
    До: до547 Да, ама фонда, който се ползва за подобни случаи го има и работи, но не и за Олимпик, написано е ясно защо. Демек, застрахованите на свой риск са си пуснали ГО-то там. Демек, застрахованите там са виновни, да! Аз пък ще ти кажа, че ми е писнало то БГ мрънкачи, на които все държавата трябва да им оправя бакиите, защото са рупали марули, когато е трябвало да внимават!