IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?

Във Ford все още не са решили дали ще предложат наследник на Mondeo

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?

Peugeot и Toyota са най-новите автомобилни производители, които се надяват, че ще успет да запишат успехи в сегмента на седаните със средни размери, въпреки че на европейския пазар се търсят все повече SUV-модели. В същото време обаче във Ford се още не са решили дали ще останат на пазара с Mondeo, който беше един от най-силните играчи в този клас.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
Volkswagen Passat продължава да е най-популярният модел в този сегент в Европа.

Според данни на LMC Automotive, пазарът на подобни автомобили ще спадне до под 400 000 през 2021 г. За сравнение, през 2017 г. той е бил 5400 000, но се очаква още през настоящата 2018 да запише намаление с 10%. Тези цифри са далеч от 90-те години на миналия век, кокато на модели като Volkswagen Passat, Renault Laguna, Opel / Vauxhall Vectra и Ford Mondeo се падаха 1/5 от продажбите на континента.

В момента седаните със средни размери имат едва 3,2 пазарен дял в Европа, като се нареждат на 9-о място. Лидер е VW Passat със 74 791 продажби, което два пъти повече от намиращата се на второ място Skoda Superb. Третият в класирането – Opel Insignia, набира скорост и вероятно ще изпревари Superb съвсем скоро. Продажбите на четвъртия в класацията – Mondeo, са спаднали с 15%. В топ 5 влиза и VW Arteon.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
Новото Peugeot 508 трябва да стане основен играч в този клас.

В Peugeot се надяват да променят тази тенденция и през септември пускат на пазара новото 508. Компанията залага на привлекателен дизайн, за да  стимулира най-вече французите, които масово бягат от сегмента (при Renault Talisman спадът на продажбите само през май е 45%). Компанията предвижда годишно производство от 80 000 бройки от модела, като в тях ще влезе и комбито. Отделно 12 000 единици ще се правят в Китай.

На свой ред Toyota прави промяна в гамата си, като заменя седана и комбито Avensis с хибридна версия на Camry, която ще се прави в Япония. Идеята е моделът да се хареса от клиентите, които търсят автомобил с много ниски нива CO2. Същото целят в Skoda, откъдето догодина ще предложат хибиден Superb. Тогава ще видим и хибридният вариат на 508.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
Renault Talisman пострада най-сериозно от спада на продажбите в сегмента.

Все още не е ясно какво ще предприемат във Ford. От компанията вече обявиха, че настоящето покоение на Mondeo остава основна част от европейската гама на модела, но вече се знае, че в САЩ аналогът Fusion няма да се предлага след 2020 г.

„Решението на Ford за САЩ до голяма степен обезмисля бъдещето на Mondeo в Европа. Един от вариантите е сегашният модел да бъде напълно обновен и да изкара още няколко година на пазара. Според нас, по-вероятно е в Европа да бъде предложен изцяло електрически модел, който ще се прави в Китай”, коментират експерти от LMC Automotive.

Със сигурност от средния клас няма да се откаже Volkswagen Group, който може да се похвали със сериозно търсене на Passat и Skoda Superb в Германия. На вътрешния пазар Volkswagen е продал 68 646 единици само за първите 5 месеца. Това е два пъти повече от следващия най-голям пазар – Великобритания.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
При новият Opel Insignia нещата засега вървят добре и се очаква моделът скоро да влезе в Топ 3 по продажби в класа си.

Спадът на интереса към дизела в Европа също се отразява на продажбите в сегмента. За първите 5 месеца търсенето на седани и кобита с дизелови мотори е с 22% по-ниско, докато това на бензинови модели скача с 60%. Все пак съотношението в сегмента все още е в полза да дизеловите авточобили, чиито дял е 60%.

Като цяло прогнозата на LMC е по-скоро оптимистична, тъй като се очаква спадът в сегмента да продължи до 2022 г., но след това пазарът на този тип автомобили да започне да се възстановява. Това ще стане с помощта на нови модели, както и на очаквания по това време лек спад на продажбите на средноразмерните SUV-автомобили.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За какъв СУВ става дума изобщо? Говорим, че в компактния клас семейни коли хечбеците са много по-смислен избор. Като се сетя за компактни евтини седани от сорта на Форд Фокус и Рено Флуънс, доста нелицеприятна гледка са.
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Зашо да грознеят? Особено, ако са с къс на външен вид багажник. Важна е цената, а аналогични по размери СУВ са по-скъпи.
  • #2
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Седан има смисъл само при бизнес премиум автомобили. Малките коли грознеят ако са седан, при тях има смисъл само хечбек или комби.
  • #1
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Пламен ( преди 5 години )
    Хюндай и КИА също продължават да поддържат седаните си!