IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?

Във Ford все още не са решили дали ще предложат наследник на Mondeo

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?

Peugeot и Toyota са най-новите автомобилни производители, които се надяват, че ще успет да запишат успехи в сегмента на седаните със средни размери, въпреки че на европейския пазар се търсят все повече SUV-модели. В същото време обаче във Ford се още не са решили дали ще останат на пазара с Mondeo, който беше един от най-силните играчи в този клас.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
Volkswagen Passat продължава да е най-популярният модел в този сегент в Европа.

Според данни на LMC Automotive, пазарът на подобни автомобили ще спадне до под 400 000 през 2021 г. За сравнение, през 2017 г. той е бил 5400 000, но се очаква още през настоящата 2018 да запише намаление с 10%. Тези цифри са далеч от 90-те години на миналия век, кокато на модели като Volkswagen Passat, Renault Laguna, Opel / Vauxhall Vectra и Ford Mondeo се падаха 1/5 от продажбите на континента.

В момента седаните със средни размери имат едва 3,2 пазарен дял в Европа, като се нареждат на 9-о място. Лидер е VW Passat със 74 791 продажби, което два пъти повече от намиращата се на второ място Skoda Superb. Третият в класирането – Opel Insignia, набира скорост и вероятно ще изпревари Superb съвсем скоро. Продажбите на четвъртия в класацията – Mondeo, са спаднали с 15%. В топ 5 влиза и VW Arteon.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
Новото Peugeot 508 трябва да стане основен играч в този клас.

В Peugeot се надяват да променят тази тенденция и през септември пускат на пазара новото 508. Компанията залага на привлекателен дизайн, за да  стимулира най-вече французите, които масово бягат от сегмента (при Renault Talisman спадът на продажбите само през май е 45%). Компанията предвижда годишно производство от 80 000 бройки от модела, като в тях ще влезе и комбито. Отделно 12 000 единици ще се правят в Китай.

На свой ред Toyota прави промяна в гамата си, като заменя седана и комбито Avensis с хибридна версия на Camry, която ще се прави в Япония. Идеята е моделът да се хареса от клиентите, които търсят автомобил с много ниски нива CO2. Същото целят в Skoda, откъдето догодина ще предложат хибиден Superb. Тогава ще видим и хибридният вариат на 508.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
Renault Talisman пострада най-сериозно от спада на продажбите в сегмента.

Все още не е ясно какво ще предприемат във Ford. От компанията вече обявиха, че настоящето покоение на Mondeo остава основна част от европейската гама на модела, но вече се знае, че в САЩ аналогът Fusion няма да се предлага след 2020 г.

„Решението на Ford за САЩ до голяма степен обезмисля бъдещето на Mondeo в Европа. Един от вариантите е сегашният модел да бъде напълно обновен и да изкара още няколко година на пазара. Според нас, по-вероятно е в Европа да бъде предложен изцяло електрически модел, който ще се прави в Китай”, коментират експерти от LMC Automotive.

Със сигурност от средния клас няма да се откаже Volkswagen Group, който може да се похвали със сериозно търсене на Passat и Skoda Superb в Германия. На вътрешния пазар Volkswagen е продал 68 646 единици само за първите 5 месеца. Това е два пъти повече от следващия най-голям пазар – Великобритания.

Ще успеят ли Peugeot и Toyota да спасят седаните в Европа?
При новият Opel Insignia нещата засега вървят добре и се очаква моделът скоро да влезе в Топ 3 по продажби в класа си.

Спадът на интереса към дизела в Европа също се отразява на продажбите в сегмента. За първите 5 месеца търсенето на седани и кобита с дизелови мотори е с 22% по-ниско, докато това на бензинови модели скача с 60%. Все пак съотношението в сегмента все още е в полза да дизеловите авточобили, чиито дял е 60%.

Като цяло прогнозата на LMC е по-скоро оптимистична, тъй като се очаква спадът в сегмента да продължи до 2022 г., но след това пазарът на този тип автомобили да започне да се възстановява. Това ще стане с помощта на нови модели, както и на очаквания по това време лек спад на продажбите на средноразмерните SUV-автомобили.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А жените, дето купуват по външен вид?
  • #13
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    SUV не са по практични от средностатистически ван. Просто външния им вид ги прави по подходящ за пишko удължители.
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като цяло си прав, но цените на Allroad/V90CC са много високи поначало, а хората, които търсят подобна практичност на подобна цена лесно се спират на СУВ, джип, или както там се наричат, просто заради по-големия обем, възможност за теглене на повече товар и тн. В общи линии - повече кола за същите пари, като не броим разлики в разхода и влошената динамика - те са на втори план.
  • #11
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като за БГ условията, истината е в повдигнато комби с пластмасови калници от класа на Allroad, Outback и XC70. Достатъчно високо за да не се притесняваш от допиране на бордюри и затъване през зимата, и с много по-нисък център на тежестта от СУВ, да не говорим за надлъжното товарно пространство.
  • #10
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Жалко е само е че малко модели седани предлагат 4х4 без да е в някакъв надут супер дупер офроуд вариант които заради малко пластмаси струва 10-15к над стандартната версия. При положение че като вземеш 4х4 и пакет лоши пътище (или който както го кръщава) и имаш почти всичко което предлага СЪВ-а - 2-3 см по-голям просвет(особено ако е направен с различни прожини/амортисьори) и усилени щитове отдолу. И без това като вземеш "джип" за 60+к няма да го изкараш по калищата той и без това не може
  • #9
    17 rate up comment 5 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    Големите седани винаги са имали и практичност и красота в общият случай. Наистина глупавата мода със СУВ ги съсипва.Сега за парите на един приличен седан от изброените в статията се купува ниско класен пластмасов СУВ без повечето екстри за модела. Прибавяме е споменатите по-долу "предимства" на СУВовете по принцип и се питам - защо? За да седиш малко по- нависоко ли.. комплекси!?
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    СЪВ-а е практичен, от гледна точка че стъпва на площта на която и хечбек, но е с повече интериорно пространство, защото седалките са по-изправени. Иначе седана според мен е винаги е по-елегантен от комби и хечбек, стига да е замислен като такъв изначално - например при Фокуса там просто са "залепили" багажник, а не са го разработили да е така. До преди 15-тина години и повечето комбита бяха така.
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Всъщност ... ( преди 5 години )
    Renault Talisman пострада най-сериозно от продължаващия спад на качеството при рено, засягащо дори и производството в Корея.
  • #6
    10 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хората купуват SUV-ове, малки и големи, защото са мултифункционални удобни и практични коли, имаш добра видимост на от висока позиция, повече място за багаж, по повдигнати са от пътя , а ако имат и сносно 4х4 са и по проходими и сигурни.
  • #5
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    Коментирате коли, които изобщо не са предмет на статията. Тук става дума за големи, семейни седани от "не премиум" производителите. И това са коли, които предлагат много за парите си, но стават жертва на SUV модата.