IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Глоби от 14 млрд. евро заплашат автопроизводителите

Ако не намалят вредните емисии според новите изисквания на ЕС

Глоби от 14 млрд. евро заплашат автопроизводителите

Солени глоби ще отнесат автомобилните производители в ЕС през 2021 г., ако не намалят вредните емисии на колите си. Това се посочва в доклад на изследователската компания IHS Markit. Според анализатори размерът на глобите може да достигне общо 14 милиарда евро след въвеждането през 2020 г. на новия екостандарти за отработените газове от автомобилите.

Глоби от 14 млрд. евро заплашат автопроизводителите

Съгласно новите правила емисиите на въглероден двуокис не трябва да надвишават 114,8 гр/км. Проучването на IHS Markit показва, че в момента този показател при новите автомобили, продавани в ЕС, е средно 122,9 гр/км. Компанията посочва, че 25 автомобилни производители вече са определили курс, за да могат до 2020-2021 г. да достигнат необходимите показатели за вредните емисии. 27 компании обаче попадат под риск да бъда глобени, защото в момента техните автомобили вероятно няма да могат да се справят с изискванията дотогава.  Според анализаторите от Exane BNP Paribas най-изложени на риск са PSA Group и Renault.

"Ако автомобилните производители не успеят да спазят новите стандарти навреме, IHS Markit прогнозира, че средната глоба за тях ще достигне 624 евро на кола до края на 2020 г. и ще се увеличи със 190 евро през 2021 г.", отбелязва зам.-шефът на IHS Markit Виджай Субраманян. Въпреки това, според него прогнозите могат да се променят предвид новите решения на регулаторите, както и въвеждането на необходимите технологии от автомобилните производители.

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Елита на Вермахта ( преди 5 години )
    Класическия българин вечер лющи по 1 кило ракия, сутрин си пие кафето с кафява захар било по-здравословно...
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много ми е интресно хора като почат да ми обясняват колко са вреди ДВГ-та и как от тях имало съдечни заболявания дихателни и т.н., а те стоят пред мен пушат цигари пият кола и алкохол, тъпчат се със мазнини и дривагателни движения 0
  • #5
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Проблема е, че при реален разход около 20 кВ и само 40% дял на фосилните горива в електрическия микс тая Т'сла замърсява значително повече от целевите 114 грама и даже повече от 122та... но електро-глупаците не мислят за това за тях миксерите са панацея
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Елита на Вермахта ( преди 5 години )
    Всичко е лъжа, измама и корупция!
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Както съм твърдял винаги досега немците продаваха защото предлагаха големи двигатели и заради това бяха "атрактивни" оказа се обаче че тия двигатели повишават риска от рак сърдечни и дихателни проблеми на населението в Европа и нещата отиват към намаляване на обеми рязане на цилиндри и тн.А кой ще даде маса пари за немски "премиум" с 1.2 100 коня.Точно така НИКОЙ!И тогава Тесла идва на хоризонта и размазва надутите бюргери.
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Изрoдщинaтa на евро-скaпaняците е безкрайна! САЩ и Канада могат да карат безобразно големи и неефективни V8, Австралия 3.0 дизел, Африка и Азия допотопни дръгели по-скапани и от българските - ама еврео-глупаците от ЕС непременно държат в европа да се придвиждаме с двигатели от миксер в колите си! Е такова ниво на безумие ми идва уекинко в повече...
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    интересно кой ли ще ги плати глобите крайния купувач честито на печелившите