Групата Volkswagen смята да позиционира испанския производител Seat като директен конкурент на Alfa Romeo. Идеята е за бъдеще марката да се определя като „млада, перспективна и емоционална”, обяви шефът на Volkswagen Group – Херберт Дийс, цитиран от Automotive News Europe.
„Сред европейската младеж Seat е по-известен от Alfa Romeo. Обратно – за хората на моята възраст Alfa е фантастична марка, но тя от доста години е в упадък. Ако питате за нея хората на възраст 25-35 години, те няма да могат да ви кажат нищо”, коментира Дийс.
Според ръководството на Volkswagen, благодарение на промените в гамата си и най-вече на появата на цяло семейство кроiоувъри, Seat има огромен потенциал за увеличение на ръста на продажбите. За това трябва да помогне и суббрандът Cupra, създаден в началото на годината. Под него ще се продават спортните модели на испанския производител.
Първият модел на Seat, който ще се конкурира с автомобил на Alfa Romeo, е именно Ateca Cupra (на първата снимка), показан по-рано тази година. Кросоувърът разчита на 2,0-литров турбомотор с 300 к.с., система за задвижване на четирите колела с контрол на векторната тята, адаптивни амортисьорr и система за изменение на режимите на управляващаjd електроника.
Тази Cupra ще трябва да се пребори за клиенти с Alfa Romeo Stelvio (на втората снимка), който обаче е достъпен и във версия Quadrofoglio с 2,9-литров с битурбо V6 мотор, развиващ 510 к.с. Кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди и развива 285 км/ч.
Не е тайна, че през годините Volkswagen на няколко пъти се опитва да купи Alfa Romeo от Fiat. За последно бившият шеф на германския концерн Мартин Винтеркорн преговаря с италианците, но отново получи категоричен отказ.
Снимки:Seat, Alfa Romeo