IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen се въвлече в пореден скандал

Концернът изтегля от пазара 124 000 автомобила заради наличието на отровен метал

Volkswagen се въвлече в пореден скандал

Германският концерн Volkswagen още не може да се измъкне от "Дизелгейт", въпреки че вече призна вината си, а сега се въвлече в нов скандал с употребата на вреден и забранен метал в своите електрически и plug-in хибридни модели. Производителят изтегля от пазара 124 000 автомобила, за да избегне нови глоби, пише сп. "Шпигел".

Volkswagen се въвлече в пореден скандал

Става въпрос за метала кадмий. Всичките му съединения са много отровни и отдавна са забранени в много страни по света. Кадмият също така е признат за активен канцероген. Човек може да умре за по-малко от минута, ако вдишва въздушни пари със съдържание на кадмиев оксид от 2,5 грама на кубичен метър.

Представители на VW твърдят, че не са използвали умишлено отровния метал, а били "подведени" от неназован доставчик на зарядни устройства. Точно като при "дизелгейт".  "В момента провеждаме вътрешно разследване и се водят преговори с германското министерство на транспорта", заяви представителят на автомобилния производител по повод ситуацията с кадмия.

Зарядни устройства с отровния метал са инсталирани в автомобили на марките Volkswagen, Audi и Porsche, произведени между 2013 г. и юни 2018 г. Представителите на концерна гарантират, че собствениците на въпросните коли не трябва да се страхуват за здравето си, тъй като металът в автомобилите е в малки количества и е изолиран от възможен контакт с въздуха.

Тагове: volkswagen vw
0 от 500
  • #12
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 5 години )
    СОЦваген-алуди ТРУП! Компания - трепач!
  • #11
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Никел-Кадмиевите батерии официално са забранени, има ги само в евтини китайски стоки, внасяни по втория начин. Нормалните фирми отдавна ги замениха с Никел-Метал-Хидридни. Но, ВАГ, които са фенове евтините китайски заместители явно още си ги ползват.
  • #10
    16 rate up comment 5 rate down comment
    thebrainless ( преди 5 години )
    Един от първите скандали с тази компания беше преди години осчетоводяването на около 500 милиона разходи за партита, скъпи подаръци, луксозни ***, за политици в различни държави.
  • #9
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не ги ли закрият тези мошеници, лъжите и измамите ще продължат!Това е полудържавна фирма зад която стои немската държава и си правят каквото искат.Закривай!
  • #8
    15 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 5 години )
    сега само някой да не каже че са трепач
  • #7
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тия още имат фенове. Явно има толкова т.ъпи хора, да не могат да прочетата 2 новини винтернет.
  • #6
    17 rate up comment 5 rate down comment
    МЕТАХА ( преди 5 години )
    VW пак се у.раха и некав анонимчо им бърше *** с вицове за Тойота.
  • #5
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ауууу ауууууу аууууу.... Тия където и да ги провериш, навсякъде са до ушите в ла*на и лъжи. Най-странното, е че тровят клиентите си умишлено и съзнателно, а те им купуват боклУУуците>!>!>?!?Отдавна съм ви казал - за да караш нещо от ВАГ, трябва да си мега *** идивид! Поредното доказателство излезе на яве.
  • #4
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Неминон ( преди 5 години )
    Де кажат кой е досавчика, ама изобщо не е толкова лесно. Няма да им реши проблема. Доставчикът е китаец, но от своя страна самият той е подведен от друг доставчик по веригата. Самият източник на пластмасата с кадмий (китай, виетнам, пакистан...) пък дори не подозира за наличието му.Кадмий се промъква практически навсякъде.За щастие подмяната на зарядните или каквото там е с кадмия вероятно е евтина, бърза и лесна процедура.
  • #3
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Досега Фолксваген ми бяха безразлични обаче с тия непрекъснати скандали ми опротивяват все повече. Една от най-сериозните компании а само някакви мошеничества с които затъват все повече в ла*ната.