IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Електромобилите няма да успеят скоро

Бъдеще с коли на ток е много далеч, твърди в анализа си австрийско издание

Прогноза: Електромобилите няма да успеят скоро

Раздвижването на пазара на електромобили не е оправдано и този тип превозни средства още дълго време ще останат далеч назад като избор за средство за придвижване. Това пише в своя анализ австрийското изданието Die Presse, което припомня, че през 2017 г. едва 1,3% от общите продажби в света са били на електрифицирани коли.

Прогноза: Електромобилите няма да успеят скоро

„Едни считат генералния директор на Tesla – Илон Мъск, за ексцентрик, а други го определят като „гений в маркетинга”, но той е истински визионер за това, което касае електромобилите.  Мъск се движи към мечтата за бъдеще без двигатели с вътрешно горене и той активно развива това направление на автомобилната промишленост. Като цяло обаче шумотевицата около електромобилите е прекалена, тъй като продажбите им са прекалено малки и това няма да се промени скоро”, пише Die Presse.

Изданието посочва, че през миналата година в световен мащаб са продадени едва 1,1 млн. електромобили. В повечето държави тези превозни средства получават субсидии, които достигат до ¼ от цената им, като това е причината този сектор да расте доста по-бързо от сектора на стандартните автомобили. Реалният бум на електрифицираните коли обаче не е в Западна Европа или САЩ, а в Китай, където през 2017 г. са купени повече от половината транспортни средства на ток.

„Тези машини ще станат популярни, но това няма да е скоро, а в едно далечно бъдеще. Все още не може да се посочи конкретен срок за това, кога електромобилите ще изместят от пазара превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Важна роля за подобно нещо ще играе навлизането на други нови технологии, които може да направят електромобилите наистина конкуретноспособни”, се казва в анализа на австрийците.

Тезата на изданието се потвъждава и от доклад на Международната агенция за енергетика, според която за първи път от 2014 г. в световен мащаб са направени по-големи инвестиции в изкопаеми източници на енергия – нефт и газ, отколкото във възобновяеми. Увеличението в първите е с 3%, докато при възобновяемите източници на енергия се отчита спад с цели 7%

„Изкопаемите енергийни ресурси не губят своята актуалност, а напротив – стават все по-популярни. В същото време се забелязва лек спад в инвестициите в алернативни източници на енергия. Доказателството за този факт, е че САЩ наскоро успя да достигне добив на нефт от 11 млн. барела на ден, като е на път да стане най-големият производител в света”, се казва още в анализа на Die Presse.
 

Тагове: die presse
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    - ( преди 5 години )
    паркирам на зарядната станция гледам забравил съм си кабела за зарядното :(
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Минтири диндири ( преди 5 години )
    Напротив - субсидия за дизела има но скрита - просто акциза е по-малък по стратегия на ЕС. Ако акциза на бензина и дизела беше равен за килоджаул знаеш ли че дизела щеше да е...Сега бюрократите ще сменят политиката и ще е прецакат дизелите. Пълни ид*иоти
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Ей ( преди 5 години )
    Вас ли да слушам, или РАБОТЕЩИТЕ хора от екипа, с който онзи ден открихме ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ 2018 с изцяло електрически коли и официален кръг от Шампионата на FIA?!Дрън-дрън само и ръцете отзад, ДА ВИ ТУРЯ ПО 1 ДИНАМО НА УСТАТА И НА КЛАВИАТУРАТА ЩЕ НАПРАВИТЕ ТОК ЗА 4 РАЛИТА НАПРЕД :D
  • #16
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А, ДОБЪР ДЕН :)НАПЪЛНО ВЯРНА СТАТИЯ. НАЙ НАКРАЯ ДА СИ КАЖЕМ ИСТИНАТА В ОЧИТЕ, БЕЗ ПРЕСИЛЕНИ ФАНТАЗИИ, ДЕТСКА НАИВНОСТ И ЕМОЦИИ!
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Керванът си върви ( преди 5 години )
    Вие си дрънкайте, те китайците сигурно са много глупави, че и хиляди ел.автобуси имат.Тинтири, Колко водородни бомби се продават в Китай със субсидиите?
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Да точно щот си ги изсмуквам от пръстите за тва във Франция тока е по-евтин от германия и въпреки бгръмките изказвания германия не е затворила а и няма да си затвори АЕЦ-овете.
  • #13
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    до: Факт! изсмукваш си от пръстите някакви факти - Т'слата направи 1000 км при константна скоросто от 36 км/ч и и отне към 30 часа - аре нема нужда баце, аз да я бутам тая щайга ще съм по-бърз :D До Пена: за дизелите сибсидии не е имало - имаше за малки коли, които бяха предимно с бензинов ДВГ и то беше просто за да се стимулира икономиката - само ел кошниците трябва да ги подаряват, за да се насоса някой :)
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Кой го интересува за печката у дома говорим за индустрията!
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    "ако оставят пазара да се развива на изцяло пазарен принцип електрическите кошници нямат шанс"Ако на автомобилния пазар нямаше субсидии, тия със отровните дизели щяха да поемат финансовите щети за хилядите хора, които са разболяли или убили и електричките щяха да са в пъти по-евтини за каране от тровеща кола.
  • #10
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Ел.мрежа ? ( преди 5 години )
    Айде бе. Вечер в час пик има 4 киловата за печката у дома а от 22:00 до 6:00 няма да ги има така ли?Това са 32 киловата енергия. Махни 20 процента и излиза че всяка нощ докато спя колата от контакт 220 волта у дома се зарежда за 120 км с Tesla X или 190 с Ioniq.И това всяка нощ. Среден годишен пробег 15 000 са ти 100 нощни заряда годишно. Веднъж на 3 дни. Та таковам у математикаНощем енергийната мрежа може да осигури 6 киловата на всеки един битов абонат със настоящите мощности в България