IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Автопаркът в България - предимно стари дизели

Повече от половината коли у нас са на възраст над 20 години

Автопаркът в България - предимно стари дизели

Българите масово карат коли втора употреба, като близо половината от автопарка у нас е на възраст над 20 години, а автомобилите са предимно дизелови. Това показват обобщени данни на Евростат и на Асоциацията на автомобилните производители (АСЕА) за автомобилния парк на ЕС през 2017 г.

Автопаркът в България - предимно стари дизели

Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобила, което прави приблизително по 450 автомобила на 1000 българи.

Годишно автопаркът у нас нараства с по около 100 000 автомобила годишно. За първото полугодие на тази година у нас са продадени около 18 000 нови коли - при 8 милиона броя за страните на ЕС, сочат последни данни на АСЕА.

Близо половината автомобили по пътищата на България обаче са над 20 години или около 1,5 млн. леки коли на тази възраст. Около 35 на сто от автомобилите са на възраст до 15 години или около 1,3 млн. броя леки коли, а до 10 години са около 350 000 автомобила или около 10 процента от автопарка у нас.

Новите автомобили у нас (на възраст до 5 години), са едва около 5 на сто от автопарка или приблизително 160 000 броя, сочат  данните на АСЕА. Годишно у нас се купуват средно между 25-30 000 нови автомобила, като за миналата година по официални данни на АСЕА, у нас са били продадени 38 000 нови коли.

Масово българите карат коли на дизел - близо 1,7 млн. автомобила или над 50 на сто от автопарка у нас. Автомобилите на бензин са малко по-малко, но с уговорката, че много от тях са снабдени и с газова уредба.

Още по темата – четете в Dnes.bg

Тагове: acea
0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Този ( преди 1 година )
    НА всеки с книжка се пада по един автомобил в БГ! Някои шофират и без книжка. По статистика автомобилите с регистрирано газово били 65000, а защо на другите не им е регистрирано? Като извадим фирмите купуващи нови автомобили излиза, че частните купувачи са 5-10000 на година и 100 000 употребявани.
  • #4
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Дали си струва? ( преди 1 година )
    Толкова много станаха че вече не можеш да караш градско с отворен прозорец,освен ако не си любител на канцерогенни сажди!Съветвам ви да карате с вдигнати стъкла и на вътрешна циркулация,слагайте и скъпи сребърно въгленови филтри,здравето цена няма!Лошото е че на никой не му пука в тая Безхаберна Държава за здравето на хората-пазете се сами!Нафтичка-далавера,нафтовия автомобил ако не е нов в БГ с тези скапани горива е "Де е Киро на кирия" накрая,рано или късно ще има разход я за дюзи...и т.н.
  • #3
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами те 318 ските са по пдържани от 70% от колите в БГ. Друг е въросът че хората все още искат да си вземат премиум автомобил на цената на средния сегмент нищо че средния сегмент е с 10 години по нов и следователно, репликата " ааа ко да го карам тоя френски кефен" (или коли от подобен клас)
  • #2
    29 rate up comment 11 rate down comment
    325 TDS ( преди 1 година )
    Нормално, Ганьо е гладен , но иска 25 годишна 318 Ка с М3 надпис , нищо че гори 20 газ ,Ганьо ще вземе заем,защото за работа неще и да чуе.
  • #1
    17 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нафтичка 5-6 на 100км ,а бензина 10+ а тия старите 15+ на 100 км, нормално е да с карат дизели, апък и еластичността на турбо дизела я няма в бензиновия атмосферен двигател.Това че повечето наблъскани с газови котлони е друг въпрос.