IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автопаркът в България - предимно стари дизели

Повече от половината коли у нас са на възраст над 20 години

Автопаркът в България - предимно стари дизели

Българите масово карат коли втора употреба, като близо половината от автопарка у нас е на възраст над 20 години, а автомобилите са предимно дизелови. Това показват обобщени данни на Евростат и на Асоциацията на автомобилните производители (АСЕА) за автомобилния парк на ЕС през 2017 г.

Автопаркът в България - предимно стари дизели

Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобила, което прави приблизително по 450 автомобила на 1000 българи.

Годишно автопаркът у нас нараства с по около 100 000 автомобила годишно. За първото полугодие на тази година у нас са продадени около 18 000 нови коли - при 8 милиона броя за страните на ЕС, сочат последни данни на АСЕА.

Близо половината автомобили по пътищата на България обаче са над 20 години или около 1,5 млн. леки коли на тази възраст. Около 35 на сто от автомобилите са на възраст до 15 години или около 1,3 млн. броя леки коли, а до 10 години са около 350 000 автомобила или около 10 процента от автопарка у нас.

Новите автомобили у нас (на възраст до 5 години), са едва около 5 на сто от автопарка или приблизително 160 000 броя, сочат  данните на АСЕА. Годишно у нас се купуват средно между 25-30 000 нови автомобила, като за миналата година по официални данни на АСЕА, у нас са били продадени 38 000 нови коли.

Масово българите карат коли на дизел - близо 1,7 млн. автомобила или над 50 на сто от автопарка у нас. Автомобилите на бензин са малко по-малко, но с уговорката, че много от тях са снабдени и с газова уредба.

Още по темата – четете в Dnes.bg

Тагове: acea
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    АСЕА да го духат. Щото никой сериозен не направи завод Еми това е положението Българите протестират и не щат да дават пари в чужди икономики
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Символите на Америка: 150 килограмов янки отива на шопинг във Walmart, управлявайки своя незаменим F-150.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Интересното е че ВСИЧКИ са единодушни че след 2000година никой не прави кола да изкара повече от 10 години и въпреки това налитаме на коли над 10 години. На практика със съзнанието че ще е гробница. И после се жалваме. Живеем с идеята че в Европа има будали даващи по 3000евро горница за нафта и накрая карат по 10хил км на година. Като видиш 10+ годишна нафта с 150к км на колометража продължавай нататък - не е на толкова. Успех е ако е само на 300к
  • #12
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По-добре 5 годишен опел от колкото 12 год бенц. Но какво да се прави, манталитет..
  • #11
    15 rate up comment 4 rate down comment
    doc ( преди 5 години )
    Трябва да им се повиши данъка с 300 процента,както си трябва и веднага виждам минуси,минуси,минуси!Дребните ,бедни тарикати са вечния проблем на държавата!
  • #10
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ПОвръща ми се от неизправни газови .. миришещи , димящи , отделно масларници. Всеки ден пишат кой изгорял , кой се запалил и само газови автомобили .По добре дизел , същия разход , без хамалогии .
  • #9
    24 rate up comment 4 rate down comment
    В кенефистан ( преди 5 години )
    Най-изгоден е 20г дизел с махнат филтър. "да диша". И данък не плащаш. Ко са 20лв? Иначе сме на първо място в Европа по брой на заболяванията от рак на белия дроб. Водим с х2 пред втория. Като спра светофар се задушавам. 1000 пъти по-добре е газовата уредба.
  • #8
    33 rate up comment 3 rate down comment
    Край ( преди 5 години )
    Тотален отказ на държавата да управлява процеса.В България реално технически прегледи няма - тука може не само без фап филтър и катализатор а може и с изгърмели въздушни възглавници и с десни волани и с гуми и без гуми. Срещу 100 лв. може да минат преглед и само документи - без кола. Даже колкото е по грохнала толко по няма данък. Така сигурно и Раджастан не е и в Кандахар.
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Готина снимка, откога е, 96'? :))
  • #6
    15 rate up comment 17 rate down comment
    ХанкоБрат ( преди 5 години )
    Нямат край тези статии с пропаганда. Ще караме каквото си искаме, кои са ACEA да ни казват как да живеем живота си. Ходете да давате акъл на маймуните от Африка какво да карат, вместо да ги канете и набутвате в държавата ни. Те на драго сърце ще ви послушат и ще купуват тролеите ви с батерии.