IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Топ 5 на колите, които повлияха върху индустрията

Без тези модели е невъзможно да се представим нейното развитие

Топ 5 на колите, които повлияха върху индустрията

Има автомобили, които повлияха върху развитието на автомобилната индустрия в такава степен, че без тях е невъзможно да си представим нейното развитие. Западни автомобилни експерти съставиха класация на 5 такива модела.

Топ 5 на колите, които повлияха върху индустрията

Лидер в ранглистата е първият автомобил, оборудван с ДВГ. Карл Бенц и Готлиб Даймлер сглобяват колата през 1885 г., а година по-късно патентоват изобретението си. Именно с разработването на този модел започва развитието на световната автомобилна индустрия.

Топ 5 на колите, които повлияха върху индустрията

Второ място заема хечбекът Volkswagen Golf, който започва да се произвежда серийно през 1974 г. Моделът си остава най-популярният в Европа и досега.

Топ 5 на колите, които повлияха върху индустрията

Топ 3 в класацията на моделите, допринесли за развитието на автомобилната индустрия, се пада на Tesla Roadster. Тази кола е първият сериен електрически модел.

Топ 5 на колите, които повлияха върху индустрията

Четвърти е Mazda RX-3. Японските специалисти за първи път инсталират в автомобил роторен двигател с обем 1,3 литра с водно охлаждане на маслото, което осигурява по-голяма мощност и по-ниска консумация на гориво.

Топ 5 на колите, които повлияха върху индустрията

Последно място в класацията заема Willys MB. Този модел е първият всъдеход със задвижване на четирите колела. Първият екземпляр е направен за американските военни през 1941 г.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    хонда ( преди 1 година )
    статията е абсолютно лаишка.всички немски коли са крадени ,а след това толкова не кадърно произведени че стават само за скрап
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво е дала Костенурката? Тя дори не е кола на ФВ, а у краднат модел от Татра. Плащали са дори за кражбата и това не е измислица а документирано дело, съд и присъда. То кято су замисли човек и Гоуфа им е краднат от Хонда. Така, че селската марка само с кражби и измами съществува.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колкото Голф е за Европа, толкова Корола е за света. Но костенурката дори е дала повече. Модел Т липса. Ситроен също. Поне до 10 да ги бяхте наредили.
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Някой може ли да ми каже с какво каруцата Гоуф е повлиял на автоиндустрията?
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В началото е струвал $ 900, което на сегашни пари се равнява на $ 23 638. Беден човек сега едва ли може да даде толкова пари за кола. тАка, че определено Модел Т не е бил за бедняци.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    спиро ( преди 1 година )
    Модел Т е точно за обикновените хора. 1920 година, цената на един брой е около $400. В същото време, годишната заплата е била над $3000.
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    леле ( преди 1 година )
    Кой написа тая статийка ? След първия никой нищо не е променял , ама нищо ! Къде пропуснахте Citroen Traction Avant първият автомобил с предно предаване , това променя хода на автомобилостроенето , а не разни смешки като Голфа и непроизведената Тесла !
  • #10
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Да не сложиш форд т а да сложив гоУф че бил повлиял на автоиндустрията е смешно и жалко!
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Спиро, не са били много обикновени хората притежаващи Модел Т, ама аре! По онова време обикновените хора не са имали коли или са имали, но не и нови. Това е било колата на средната класа и наистина поставя основите на масовото производство. а до тогава коли са имали предимно богатите. Недоумявам обаче, защо в тази статия е набутан Гоуф. Защо?!
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    спиро ( преди 1 година )
    Колата, която променя индустрията е Модел Т, защото дава основите на масовото производство и прави колата достъпна за обикновените хора.