Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Опасно ли е да се кара на режим „Еко”?

Опитите за пестене на гориво често водят до по-бързо износване на агрегатите и до опасни ситуации на пътя

Опасно ли е да се кара на режим „Еко”?

В борбата за икономия на гориво и намаляване на вредните емисии автомобилните производители измислиха „екологичен” режим на движение. Той се счита за най-икономичният, но никой не предупреждава собствениците на превозни средства, че това е вредно за агрегатите.

Опасно ли е да се кара на режим „Еко”?

„Еко”-режим може да бъде открит практически при почти всеки съвременен модел, като изключение прават само бюджетните коли. Повечето собственици на автомобили обаче не подозират, че той е опасен и честото му използване може да доведе до повреди на основните задвижващи агрегати. Причината е в неговата работа, тъй като в случая компютърът отчаяно се стреми да минимализира разхода на гориво, като държи оборотите на мотора максимално ниско. В същото време автоматичната скоростна кутия включва колкото се може по-висока предавка.

Динамиката на автомобила пада катастрофално и това затруднява водача при всяка маневра. Факт е, че се пести гориво, но пък моторът работи на почти празни обороти, което го натоварва допълнително. Номерът е в това, че смазването на двигателя е пропорционано на оборотите, тоест колкото са по-ниски те, толкова по-малко масло получава агрегатът.

В един момент се налага рязко ускорение, което води до сериозно натоварване на мотора. В случая се износват всички елементи от двигателя, тъй като маслото осигурява смазване не само на триещите се повърхности, но и охлажда буталата и стените на горивната камера. По този начин опитът за пестене на гориво може да доведе дори до основен ремонт на мотора.

Опасно ли е да се кара на режим „Еко”?

Режимът „Еко” е сериозно изпитание и за автоматичната скоростна кутия. Както вече стана дума, в случая тя се опитва да включи максимално висока предавка по време на движение. Дори ако автомобилът се движи в задръстване, кутията се опитва да избяга от първа скорост и да отиде на втора или дори трета В един момент обаче кутията е принудена да връща предавките, тъй като колата не ускорява. И съответно това води до износване на основните елементи от трансмисията, като при роботизираните скоростни кутии най-често страда съединителят.

Друг проблем на екологичния режим е безопасността, тъй като при него излизането от опасна ситуация на пътя става доста по-трудно. Най-елементарният пример за това е изпреварване на тесен път. Водачът има видимост и тръгва да задминава колата пред него. Ускорението в случая е доста по-ниско от обикновеното и маневрата се осъществява по-бавно и има риск времето за нея просто да не стигне, ако отсреща се появи друго превозно средство. Резултатът в случая може да бъде дори катастрофа с фатални последици.
 

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мустанг ( преди 3 месеца )
    Автора е пропуснал последните 25 години. Колите отдавна са с хонинговане основни лагери. От малко по-скоро ДВГ проектирани за старт-стоп имат биелни и основни лагери и шийки на биелите със специално супер покритие подобно на никасила. Има маслени помпи с променлив обем, а и от 30 години така или иначе са много преоразмерени. Работата на ниски обороти е въпрос на NVH и демпфери в съединителя заключващ хидротрансформатора. Променливите фази на газоразпределението правят всеки режим оптимален.
  • #13
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Obrut ( преди 10 месеца )
    Че кой нормален модерен човек кара дизел вече...???
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    1.9 TDI 116HP ( преди 10 месеца )
    В моя случай предпочитам да я карам в диапазона: 2250-2750 об/мин. На 6ск при 3000 об/мин върви със 160. Според мен за дизел под 2000 об/мин или над 3500 об/мин си е кажи речи еднакво кофти за двигателя. В единия случай по-лошо мазане на движещите се части в двигателя, а в другия почва да гори масло.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    К ( преди 10 месеца )
    В повечето съвремнни автомобили, вече автомобила изписва препоръчителната предавка, на която трябва да превключим. Показва да сменим предавка нагоре или надолу в зависимост, какво е натоварването в момента и колко силно е натиснат педала на газта.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Скрунджо, да питам - ти тия километри все със 1100 оборота ли си ги навъртял че ми е интересно? Ако си карал така би следвало да имаш доста налеп по изпускателния тракт.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    А не е ли, защото при ниски обороти, т.е. на по-висока предавка и особено с повече газ натоварването на лагерите е по-голямо? Като това е съчетано и с по-слаб маслен клин заради поради понижени налягане на масло и хидродинамични сили?
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Скрунджо ( преди 10 месеца )
    Тъй ли? На близо 300 хилки ми е колата, лично съм минал повече от половината. Дмпфера ***, но още не съм го сменил.
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До Аполо11 ( преди 10 месеца )
    Абе ти карай модерен дизел постоянно с 1100 оборота и ще сменяш DMF всеки 20 000 км. Нали той обира вибрациите при ниски обороти
  • #6
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Apollo11 ( преди 10 месеца )
    ..пълни глупости!! Единственото вярно нещо в тая тема е повишения разход на висока предавка и ниски обороти! Всичко друго е изсмукано от пръстите на левия крак на автора
  • #5
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    И за пореденп път. Новите коли не стават за нищо.