IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Тези 5 мотора показват, че технологията все още има бъдеще

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Електромобилите и хибридите са екологични и икономични, като те ще играят все по-сериозна оля в автомобилната индустрия. Не бива обаче с лека ръка да се отписват и традиционните двигатели с вътрешно горене. Има някои забележителни разработки, които откриват нови хоризонти. И те тепърва ще се развиват.

Infiniti VC-T

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Кросоувърът Infiniti QX50 вероятно щеше да бъде поредният луксозен SUV, ако не беше неговият агрегат VC-T (Variable Compression Turbo) с променлива компресия. Новата технология позволява на система да се трансформира сама и плавно да увеличава или намалява височината, която достигат буталата. В резултат работният обем на двигателя се променя и степента на сгъстяване може да варира между 8:1 (за висока динамика) и 14:1 (за висока икономичност).

Всичко това води до  по-голяма мощност на ниски обороти и съответно по-малки натоварвания. Разходът на гориво при този мотор в сравнение с VQ с 6 цилиндъра и обем 3,5 литра е намален с 27%.

Mazda Skyactive-X


Двигателят с вътрешно горене не е обречен

През 2019 г. на серийните модели на Mazda ще се поставя двигател с възпламенява от компресия. Това е познато от дизеловите мотори, но в случая става въпрос за бензинов агрегат, който предлага степен на сгъстяване 15,0:1. За сравнение, при стандартните двигатели на бензин този показател е 10,0:1.

SkyActiv-X работи в два режима, като първият е като при дизелов мотор. В случая се използва смес от въздух и гориво, която започва да гори, когато температурата и налягането в цилиндъра са достатъчно високи и не използва искра, за да се възпламени. Това е недостатъчно за интензивно ускорение и тогава се задейства и вторият режим, когато се използва и свещ. Всичко това води со увеличаване на 30% от въртящия момент.

Qoros QamFree

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Докато японците работят върху компресията, то марката Qoros заедно с компанията  FreeValve AB, която принадлежи на Кристиян фон Кьонигсег, представи експериментален двигател без разпределителни валове. Това е 1,6-литров мотор, който се различава съществено от всичко познато до момента.

При този агрегата клапаните се управляват от електропневматични актутатори. Впръскването не е директно, като височината на клапаните се променя плавно. Степента на компресия е между 12,0:1 и 14,0:1. Самият мотор тези с 20 кг. по-малко от стандартен мотор с разпределителни валове, а също така е с 35% по-екологичен и с 15% икономичен. В същото време производителността му е впечатляваща – 240 к.с. и 320 Нм.

Audi 2,0 TFSI ultra

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Алтернативен способ за достигане на високи параметри на икономия на гориво предлага и производителя от Инголщад. На последното поколение на A4 се поставя ultra-версия на 2,0-литровия двигател с 4 цилиндъра EA888.

Моторът развива 190 к.с., като степента на сгъстяване при него е увеличена от 9,6:1 на 11,7:1. Това е постигнато с поставяне на двойни камери на разпределителните валове. Така при по-ниски натоварвания агрегатът работи по цикъла на Милър и предлага малък разход на гориво.

Toyota 1,5

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Още един бензинов агрегат с висока степен на сгъстяване – при него този параметър достига 13,5:1. Интересното е, че моторът превключва от цикъла на Ото при натоварвания на цикъла на Аткинсон при преходни режими, когато вспускателните клапани се затварят по-късно.

Двигателят разполага с нова сисетма за разпределение на фазите на газоразпределение VVTi-E и изпускателен колектор с течно охлаждане, за да може да се намали температурата в горивната камера и да се увеличи степента на сгъстяване без риск от детонация. Крайният резултат е икономичен и екологичен двигател, който предлага 110 к.с. и 136 Нм.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ми той не се движи и от теб. Ако не беше толкова невеж, щеше да знаеш, че проблема на електричките са батериите и цената им, а не мотора.
  • #2
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Края на ДВГ няма да е продиктуван от емиси и екология, а от високите разходи за екслоатация спрямо ел. Двигател. В момента в които ел. И двг се станат близки по цена липсата на подръжка при ел. Автомобили ще наклони везните. Очакванията са това да стане към 2020 г. Да знам че сега ще дойде бай *** и че каже че вечно ще си кара дизеловия голф но света не се движи от такива хора така че ...
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Кое точно му е иновативното на мотора Ауди?