IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Тези 5 мотора показват, че технологията все още има бъдеще

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Електромобилите и хибридите са екологични и икономични, като те ще играят все по-сериозна оля в автомобилната индустрия. Не бива обаче с лека ръка да се отписват и традиционните двигатели с вътрешно горене. Има някои забележителни разработки, които откриват нови хоризонти. И те тепърва ще се развиват.

Infiniti VC-T

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Кросоувърът Infiniti QX50 вероятно щеше да бъде поредният луксозен SUV, ако не беше неговият агрегат VC-T (Variable Compression Turbo) с променлива компресия. Новата технология позволява на система да се трансформира сама и плавно да увеличава или намалява височината, която достигат буталата. В резултат работният обем на двигателя се променя и степента на сгъстяване може да варира между 8:1 (за висока динамика) и 14:1 (за висока икономичност).

Всичко това води до  по-голяма мощност на ниски обороти и съответно по-малки натоварвания. Разходът на гориво при този мотор в сравнение с VQ с 6 цилиндъра и обем 3,5 литра е намален с 27%.

Mazda Skyactive-X


Двигателят с вътрешно горене не е обречен

През 2019 г. на серийните модели на Mazda ще се поставя двигател с възпламенява от компресия. Това е познато от дизеловите мотори, но в случая става въпрос за бензинов агрегат, който предлага степен на сгъстяване 15,0:1. За сравнение, при стандартните двигатели на бензин този показател е 10,0:1.

SkyActiv-X работи в два режима, като първият е като при дизелов мотор. В случая се използва смес от въздух и гориво, която започва да гори, когато температурата и налягането в цилиндъра са достатъчно високи и не използва искра, за да се възпламени. Това е недостатъчно за интензивно ускорение и тогава се задейства и вторият режим, когато се използва и свещ. Всичко това води со увеличаване на 30% от въртящия момент.

Qoros QamFree

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Докато японците работят върху компресията, то марката Qoros заедно с компанията  FreeValve AB, която принадлежи на Кристиян фон Кьонигсег, представи експериментален двигател без разпределителни валове. Това е 1,6-литров мотор, който се различава съществено от всичко познато до момента.

При този агрегата клапаните се управляват от електропневматични актутатори. Впръскването не е директно, като височината на клапаните се променя плавно. Степента на компресия е между 12,0:1 и 14,0:1. Самият мотор тези с 20 кг. по-малко от стандартен мотор с разпределителни валове, а също така е с 35% по-екологичен и с 15% икономичен. В същото време производителността му е впечатляваща – 240 к.с. и 320 Нм.

Audi 2,0 TFSI ultra

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Алтернативен способ за достигане на високи параметри на икономия на гориво предлага и производителя от Инголщад. На последното поколение на A4 се поставя ultra-версия на 2,0-литровия двигател с 4 цилиндъра EA888.

Моторът развива 190 к.с., като степента на сгъстяване при него е увеличена от 9,6:1 на 11,7:1. Това е постигнато с поставяне на двойни камери на разпределителните валове. Така при по-ниски натоварвания агрегатът работи по цикъла на Милър и предлага малък разход на гориво.

Toyota 1,5

Двигателят с вътрешно горене не е обречен

Още един бензинов агрегат с висока степен на сгъстяване – при него този параметър достига 13,5:1. Интересното е, че моторът превключва от цикъла на Ото при натоварвания на цикъла на Аткинсон при преходни режими, когато вспускателните клапани се затварят по-късно.

Двигателят разполага с нова сисетма за разпределение на фазите на газоразпределение VVTi-E и изпускателен колектор с течно охлаждане, за да може да се намали температурата в горивната камера и да се увеличи степента на сгъстяване без риск от детонация. Крайният резултат е икономичен и екологичен двигател, който предлага 110 к.с. и 136 Нм.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Винаги ми било странно как еврейте успяват да пробутат на пазара технология, която вече веднъж е доказала, че не става, като революционния им нов двигател Qoros QamFree. Шведите с години се мъчеха да пуснат такъв двигател на пазара и не беше рентабилен, защо еврейския да е?
  • #12
    10 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колко пъти да казвам, ама няма да разберете докато не ви уврът главите. Електрокарите са балон, мода която ще мине, само за богати джендъри. Електромотори, батерий, сложно е. За нашите условия, няма нищо по-добро от един хубав дизел - върви, не харчи пей сърце
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    колкото по сложно толкова повече се виси в сервиз а за електроавтомобили не ми се говори бил гей и свети мъск пътуват в електромобил и както си движат изведнъж автомобила спира и двамата стоят и мислят по едно време само стоят единия казва на другия дай да излезем от колата и да затвором вратите може и да потегли така и направили излезли и в момента в който затворили вратите автомобила той потеглил
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    ТМ ( преди 1 година )
    Не знам как тая разчепена патерица от първата снимка може да е мощна и, надеждна и дълговечна... Знам със сигурност, обаче, че на оловния бензин му трябваха 20 години, за да бъде забранен тотално. Същата работа ще стане и с ДВГ - 2010-2020 подготвителен период, 2020-2030 начало на забрани, изравняване на продажби и пълен BAN в европейски градове и дори цели държави. Ова е еволюция! - казал сърбинът :)
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мегана има технология за привличане на бедни клиенти и както се вижда отдолу някой не са им пълни главите :)
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха, какви технологии имал Мегана от 1999 г., че нещо не стана ясно? Технологията да стои повече в сервизите отколкото да се движи по пътищата ли?!?!?! Ами то, тая технология немците са е измислили преди франсетата!!!
  • #7
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ко, ко речи имал твоя меган :-)
  • #6
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Моят Меган от 1999 г. ги иматези технологии. А колкото до фалшивите новини за батериите, там нещата са трагични. Вижте какво се продава в момента, и ще се отчаяте.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нищо, правят се на интересни
  • #4
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Батериите се развиват много бързо, скоро се очаква да се появят и Solid state батерии, които ще закопаят ДВГ завинаги. Затова човека казва 2020г.