Основана точно преди сто години, Mitsubishi Мотърс едва ли ще иска да си спомня за последните десет от тях.
ФИНАНСОВО ПРИТИСНАТА, с ограничена гама, свита развойна дейност и накрая изобличена във фалшифициране на данните за разхода, японската компания изглеждаше обречена, преди да бъде погълната от Nissan. Сега надеждите са за ново начало, а първият му символ е пред вас: Mitsubishi Eclipse Cross.
ИМЕТО ECLIPSE не бива да ви подвежда: това няма нищо общо с някогашното спортно купе. Вместо това имаме един малко по-разчупен на вид кросоувър, под чиято външност се крият всъщност компоненти от ASX и Outlander. Всъщност трите модела са толкова близки, че имат еднакво междуосие. А също и еднакво окачване - „Макферсон” отпред и многораменно отзад.
Все пак амортисьорите тук са нови, а просветът достига 183 милиметра - съвсем достатъчно да се справите с високите български бордюри.
ECLIPSE CROSS ИМА И СИСТЕМА за задвижване на четирите колела, която работи с помощта на електромагнитна муфа на задните колела. Японците се хвалят и с векторно разпределение на въртящия момент за повече стабилност в завоите. Но всъщност тук това се постига с активиране на една от спирачките, а не чрез активния диференциал, както е във върховите версии на Outlander.
ТОВА, КОЕТО ОТЛИЧАВА Eclipse Cross, е дизайнът. Той е дело на Цунехиро Канимото, който повече от двайсет години работеше за Nissan. Моделът изглежда различен, като в същото време запазва характерните черти на марката.
Новости са хедъп дисплеят на предното стъкло, екранът на мултимедията и този тъч пад, който контролира развлекателната система. Всички те се управляват лесно и носят само зелени точки на автомобила.
Заради голямото междуосие мястото и отзад е достатъчно. Задните седалки се плъзгат, така че багажникът варира от скромните 340 литра до напълно достатъчните 440.
ТЕСТВАХМЕ ВЕРСИЯ с 1.5-литров бензинов мотор със 163 коня, в който турбото ви дава съвсем приличния въртящ момент от 250 нютонметра. Не сме обаче запленени от вариаторната кутия. Тя върши добра работа в града, като ви освобождава дясната ръка, но на дълъг път може направо да ви скъса нервите. Минус е и по-скоро твърдото окачване.
Иначе Eclipse има бърз и директен волан. Пъргавината в завоите се подсилва и от системата за задвижване на четирите колела, която е с три режима – автоматичен, за чакъл и за сняг.
СРЕД ПЛЮСОВЕТЕ на модела е и шумоизолацията, която е на доста добро ниво. Добре се справя и системата за свързаност, която се управлява с допълнителен контролер до скоростния лост.
Като цяло идеята на Mitsubishi е да привлече младите хора, които водят по-динамичен начин на живот. Eclipse Cross се управлява лесно, комфортен е, изглежда интересно и предлага някои най-модерни технологии. Въпросът е дали ще е по джоба на въпросните млади хора. Цените стартират от почти 45 000 лева, а за върховите версии достигат 64 000 - немалко за автомобил от този клас.
Изобщо едва ли това ще е бестселърът, който директно да върне Mitsubishi на върха. Но изглежда като добра първа стъпка по този път.
Снимки и видео: Automedia