IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Последният самостоятелен кросоувър на японската марка трябва да покаже, че тя още е жива

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Основана точно преди сто години, Mitsubishi Мотърс едва ли ще иска да си спомня за последните десет от тях.

ФИНАНСОВО ПРИТИСНАТА, с ограничена гама, свита развойна дейност и накрая изобличена във фалшифициране на данните за разхода, японската компания изглеждаше обречена, преди да бъде погълната от Nissan.  Сега надеждите са за ново начало, а първият му символ е пред вас: Mitsubishi Eclipse Cross.

ИМЕТО ECLIPSE не бива да ви подвежда: това няма нищо общо с някогашното спортно купе. Вместо това имаме един малко по-разчупен на вид кросоувър, под чиято външност се крият всъщност компоненти от ASX и Outlander. Всъщност трите модела са толкова близки, че имат еднакво междуосие. А също и еднакво окачване - „Макферсон” отпред и многораменно отзад.

Все пак амортисьорите тук са нови, а просветът достига 183 милиметра - съвсем достатъчно да се справите с високите български бордюри.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

ECLIPSE CROSS ИМА И СИСТЕМА за задвижване на четирите колела, която работи с помощта на електромагнитна муфа на задните колела. Японците се хвалят и с векторно разпределение на въртящия момент за повече стабилност в завоите. Но всъщност тук това се постига с активиране на една от спирачките, а не чрез активния диференциал, както е във върховите версии на Outlander.

ТОВА, КОЕТО ОТЛИЧАВА Eclipse Cross, е дизайнът. Той е дело на Цунехиро Канимото, който повече от двайсет години работеше за Nissan. Моделът изглежда различен, като в същото време запазва характерните черти на марката.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Новости са хедъп дисплеят на предното стъкло, екранът на мултимедията и този тъч пад, който контролира развлекателната система. Всички те се управляват лесно и носят само зелени точки на автомобила.

Заради голямото междуосие мястото и отзад е достатъчно. Задните седалки се плъзгат, така че багажникът варира от скромните 340 литра до напълно достатъчните 440.

ТЕСТВАХМЕ ВЕРСИЯ с 1.5-литров бензинов мотор със 163 коня, в който турбото ви дава съвсем приличния въртящ момент от 250 нютонметра. Не сме обаче запленени от вариаторната кутия. Тя върши добра работа в града, като ви освобождава дясната ръка, но на дълъг път може направо да ви скъса нервите. Минус е и по-скоро твърдото окачване.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Иначе Eclipse има бърз и директен волан. Пъргавината в завоите се подсилва и от системата за задвижване на четирите колела, която е с три режима – автоматичен, за чакъл и за сняг.

СРЕД ПЛЮСОВЕТЕ на модела е и шумоизолацията, която е на доста добро ниво. Добре се справя и системата за свързаност, която се управлява с допълнителен контролер до скоростния лост.

Като цяло идеята на Mitsubishi е да привлече младите хора, които водят по-динамичен начин на живот. Eclipse Cross се управлява лесно, комфортен е, изглежда интересно и предлага някои най-модерни технологии. Въпросът е дали ще е по джоба на въпросните млади хора. Цените стартират от почти 45 000 лева, а за върховите версии достигат 64 000 - немалко за автомобил от този клас.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Изобщо едва ли това ще е бестселърът, който директно да върне Mitsubishi на върха. Но изглежда като добра първа стъпка по този път.

Снимки и видео: Automedia
 

Тагове: mitsubishi eclipse cross
0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Колата може да е приятна за каране и всичко, но с този външен вид ще разплаче не един или двама художника. Пропорциите са тотално объркани, има смесени стилове, а някои елементи са буквално гротескни.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    С тази ценова листа ще им е трудно. 45 за база. За тези пари се взема каджар трето ниво оборудване / камера за пътни знаци, навигация и т.н. и дизел с предно предаване.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Намекваш, че тази кола не е грозна ли?
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 5 години )
    На тия да им се не надяваш...10 години правят грозни *** и изведнъж Phev, Eclipse Cross. Какво се е променило през последните 2 години, че съм пропуснал? Като гледам интериора, до момента няма японски автомобил, който да ме впечатли както този!! Пък никак не съм им фен! Но да кажа на черното бяло е глупаво.Да видим с какво ще ни изненадат през 2019!
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Митсубиши били "изобличени", НЕ те си признаха, никой не ги е изобличил драги. Втора тъпотия, която повтаряте: "няма да имате проблеми с българските тротоари" - разберете, че тротоара не е паркинг и на него не се спира съгласно ЗДвП. Не поощрявайте собствениците на SUV да се катерят по тях и да ги рушат. Високия просвет не е затова! Иначе за колат - цената е висока за кола с вариатор и тази големина.
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не си далече от истината , едно приятелче заби едно аутлендърче в една пряспа и като слезе да го бута предня калник му остана в ръцете.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    В началото на клипчето един стар камион минава през едни кални локви на един завой. Що не прекарахте от там това возило? А да, страх ви е да не заседне :)Няма какво да се лъжем, хубаво си е возилото, а *** мястото му е на асфалта. На пресечен терен най-много да го почупите.