fallback

Правителството се бори с вноса на трошки... с 35 лева такса

За регистрация на стар бус занапред ще се плащат по 1550 лева

След дълги години на апатия властите в България най-после предприемат реални мерки за ограничаване на вноса на стари автомобили и насърчаване на покупката на нови. Засега обаче тези мерки имат по-скоро символичен характер: екотаксата за регистрация на над 10-годишен автомобил се увеличава... с 35 лева. В момента да ползваш автомобил в София е по-евтино дори и от градския транспорт - до голяма степен и благодарение на решението да се увеличи цената на билета за него от 1 на 1.60 лева. Снимка shutterstockПравителството гласува промени в размера на екотаксите, които се плащат при първа регистрация на автомобил. При над 10-годишните таксата се увеличава от 275 на 310 лева. Автомобилите между 5 и 10 години се таксуват с 290 лева, вместо с 260, както бе досега. При колите до пет години таксата се запазва - 194 лева. При новите автомобили е намалена от 138 на 125 лева. Въвежда се и екотакса за пътнически микробуси, камиони до 12 тона и малки автобуси, които досега бяха освободени. Размерът й според възрастта им варира между 625 и 1550 лева. За по-големи камиони и пълноразмерни автобуси таксите са между 938 лева (за нови) и 2325 лева (за над 10-годишни). Със събраните от екотакси средства ще се финансира рециклирането на бракувани автомобили.  България си остава единствената държава сред 28-те в Европейския съюз, при която данъкът за нови автомобили е по-висок (и то в пъти) от този за стари. Това е и част от обяснението защо страната има най-остарелия автопарк в общността. В интервю за Bulgaria ON AIR тази пролет финансовият министър Владислав Горанов разкри, че се работи по изработването на промени в законодателството, които да променят това. "Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обясни тогава министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция". 

Тагове:
fallback
  • #15
    до младен ( преди 6 години )
    В цял свят само България има обратни данъци.. запитай се ние ли сме най-умни и красиви ИЛИ проблема е в нас.. кое от двете ;)Годишния преглед трябва да се затегне, но знаем че винаги ще може да се минава по лесния начин - винаги има братчеди дето ще ударят едно рамо.. Данъка си е данък.
  • #14
    до питанката ( преди 6 години )
    Научи се да пишеш бе ***.Кой те ули да ползваш това Е за щяло и нещяло?Предаваш ЯРазфасоват ЯПлащат ти ЯНабиват ти Я в тъпата червена кратуна ... и т.н.Това електората на БСП-то сте най-тъпите изчадия на тоя свят.Малка е тази такса!Малка!Трябва да Я Я Я Я Я Я направят двойно по-висока!
  • #13
    младен ( преди 6 години )
    До ПитанкаУдобни са така е. Послушковците са удобни. Удобни са на тия за които ние сме просто стадо / пазар и на които им е удобно да ни държат в това наведено положение за да могат българите да ходят по ЕУ да бачкат за що годе прилични за нас, а за европейците смешни пари,докато те тъпчат по 10 човека на 70кв.м квартира някъде.
  • #12
    младен ( преди 6 години )
    Чакай те сега вие дето подскачате за данъците.Това колко е годишна колата не е 100% задължително да е свързано със състоянието и.Гледам премиуми 2012-та, 2013-та дето къдят като парни локомутиви, нищо че са на по 5-6 години.Просто са издухани от каране в ЕУ и продадени на безценица нищо че изглеждат като нови.Има обаче и коли на по 10-15 години в добро тех. състояние.Айде да вземе да стегнеме техническите прегледи а???Нова, стара, пре-стара, средна възраст но всичките реално да покриват еко норм
  • #11
    питанка ( преди 6 години )
    И като се има предвид, че старите коли са 100 пъти повече от новите какво се получава?! На една кола и сваляме еко таксата с 12 лв, а на 100 коли им вдигаме с 35 лв. Нека, който може да смята да види как ГЕРБерастката мафия ни хвърля по върбите и печели на гърба на народа пари, които никой не знае къде точно отиват. Чудя се и защо запада мълчи, като знае за всичките тези далавери, знае, че еврофондовете се крадат, знае за миналото на мутрата Тиквонии. Явно тези продажници са удобни на някои...
  • #10
    пи ( преди 6 години )
    Само от продажбата на метала от една кола фирмите за рециклиране печелят двойно. Къде по веригата се дават тези пари от еко таксите, че ми е много интересно? И защо тези еко такси не се премахнат за новите коли, че и това не ми е съвсем ясно. В Европа НИКЪДЕ няма такава такса, а само у нас. Защо? Защо ГЕРБерастите продължават да се гушат по този толкова нагъл начин и симулират само, че правят нещо? В случая дефакто увеличават тази такса.За нови коли тя пада сами с 12 лв.а за старите е тройно +
  • #9
    питанка ( преди 6 години )
    Някой по-умен може ли да ми обясни каква е тази измислена еко такса и къде точно отиват парите и как се разпределят?!Казват, че отивали за рециклирането на старите автомобили. Как става този номер и на кого ги дават точно тези пари, че нещо не се сещам? май пак някой наш човек си ги прибира. С рециклирането нещата са съвсем прости. Отиваш предаваш е и ти е плащат според теглото. Разфасоват е, което става за 2-ра употреба се пуща за продажби, а другите неща отиват за преработка.
  • #8
    Дошо ( преди 6 години )
    Да забранят вноса на Ауди и готово.Толкова е просто!
  • #7
    Бръм ( преди 6 години )
    Голям праз като екотаксата 310 лв., като годишният данък на такъв автомобил е колкото килограм качествен кашкавал?!?!Стига PR кампания, на никой не му стиска да вдигне данъците, преди години ГЕРБ опитаха и се уплашиха да не загубят изборите в София.... това е истината...
  • #6
    none ( преди 6 години )
    В Румъния се дължат данъци и такси за старите премиуми също от по няколко хиляди евро на година. Там почти не може да се видят стари премиуми, а който кара премиум автомобил, е максимум до 7-8 години видима възраст. Масово се карат коли в ниският и средният клас до 5-6 годишни (предимно ФВ и производните им).
fallback
Последни