Вход   Регистрация

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
 

Расте натискът България да стане гробница за дизели, предупреждава министърът на финансите

България трябва да преразгледа начина, по който облага автомобилите, и то бързо, заяви министърът на финансите Владислав Горанов в специално интервю за списание Investor DIGEST. Министерството вече прави анализи как да въведе екологичен принцип на облагане, като работи съвместно с Националното сдружение на общините.

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
Не би трябвало да е толкова лесно да притежаваш автомобил, казва финансовият министър Владислав Горанов в специално интервю за Investor DIGEST. Снимка: ИВАЙЛО ПЕТРОВ

"Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обяснява министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция".

България е от съвсем малкото останали страни в Европейския съюз, в които данъкът върху автомобила се определя от стойността му и, като допълнителен компонент, от мощността. Реалният резултат от тази политика е, че годишният данък за 20-годишен дизелов автомобил е десетина пъти по-нисък от този за нова кола с малък бензинов мотор или с хибридно задвижване.

В София например за 15-годишен дизелов автомобил с мощност 95 конски сили данъкът е 24.50 лева годишно. За чисто нов автомобил със сертификат Евро 6 и 120 коня мощност ще трябва да плащате по 340 лева на година.

За сравнение съседна Румъния въведе допълнителна екологична такса върху автомобилите още през 2013 година. Тя отчита възрастта, какъв стандарт покрива автомобилът (от Евро 1 до Евро 6) и колко са емисиите СО2 на километър.

Обмислят се промени в данъка за старите автомобили
България е единствената страна в ЕС, която изобщо не отчита какви вредни емисии имат автомобилите или дори какъв европейски екологичен стандарт покриват

Новите автомобили със сертификати Евро 5 и Евро 6 са освободени от този данък. За 7-годишен бензинов автомобил с 1.6-литров мотор се плащат 260 евро, а за 15-годишен със сертификат Евро 2 - между 640 и 1300 евро, според калкулатора на румънската агенция по приходите.

"Трябва да засилим ролята на екологичния компонент", казва Владислав Горанов. "Освен това не би трябвало да е толкова лесно да имаш лек автомобил. На практика сега с една средна работна заплата в София можеш да отидеш до Дупница, да си купиш един автомобил и пак в рамките на тази заплата да го регистрираш и да започнеш да участваш в движението. Нещо, което го няма никъде - поне в Европа".

 

Реклама  


Купи кола

  • BMW 530 530XD-M-PAKET

    67900 лв.

    дата на произв. - януари , 2013 г., пробег - 79000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Toyota Yaris 1,4 D4D-AUTOMATIC

    13750 лв.

    дата на произв. - януари , 2011 г., пробег - 91000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • Audi A4 3.0TDI QUATTRO 204кс. 6ск.

    8990 лв.

    дата на произв. - декември , 2005 г., пробег - 156583, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A4 2.0TDI AVANT AUTOMAT

    14900 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 271033, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz A 150 BLACK EDITION

    6000 лв.

    дата на произв. - януари , 2005 г., пробег - 240000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • VW Passat 2.0 TDI

    8850 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 256000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 78 )

Напиши коментар Влез

от: Глухият ( преди 3 седмици )

Хей,хей...скоро улиците ще почернеят не от дизел и бензин а от ревящ беден народ,който никой няма да може да спре.И много скоро ще забравят за еко данъци и такси...много скоро се задава гневът на народа и тежко им
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Аз нямам против да ходя с велосипра си на работа , но искам да го видя този пред мен с колелото колко метра ще мине и откъде без да се пребие и тогава да философства. Да създаде условия като на запад и тогава да ни сравнява.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: анонимен ( преди 2 месеца )

г-н Горанов не би следвало да следваме политиката за отстраняване на дизелови автомобили, защото колите на ток замърсяват Африка, където се произвеждат суровините за батериите им. По-скоро би следвало да сложим филтър накрая на ауспуховата система(измислен е такъв филтър от западните държави, който преобръща вредните газове в някакво вещество, което се изсипва в кофа примерно) и да се опитаме да произвеждаме био дизел, което не замърсява природата :)
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: ТТ ( преди 2 месеца )

Какво CO2 те трови бе, неграмотен? CO2-то е инертен газ. Знаеш ли каква концентрация CO2 трябва да има за да почне да те трови? Тровят NOх-емисиите, CO-то, саждите и неизгорялото гориво - продукти на несъвършенства в горивния процес. CO2-то не е от тях. Как пъ веднъж не те отрови водата, която също е продукт на горенето?
300 коня замърсявали... тинтириминтири. Хибрида приоритетно го куплират с БЕНЗИН. ТДИ-то все още е ДИЗЕЛ. В белите държави еко-таксата на 90 коня дизел не е като 90 бензин. Ае!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: малко реализъм ( преди 2 месеца )

Конски сили, вредни емисии, богаташи, бедняци и т.н. са само думички, с които да си изразим емоциите.

Колите главоломно растат, като бройка в БГ - факт.
Основно си купуваме стари коли - факт.
Бием се за паркоместа - факт.

Изход:
Ефективен градски транспорт.
Твърдо прилагане на работещи мерки за намаляване на замърсяването от автомобили.
Намаляване на влиянието на популизма при вземане на решения.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Напротив, конете не са мерилото за замърсяване. В белите държави се мерят и сертифицират емисиите, защото нов хибрид с 200-300 коня замърсява по-малко от 90 коня тди от 2005та на vw. Не случайно хората са сложили границата на 100гр. Co2, а не конете. Ако имаш старт-стоп или изключване на цилиндрите или друг еко режим? Защо трябва да плащам повече данък заради мощността, след като замърсявам по-малко? Всеки бедняк да трови щото е беден?? Ми ще ходи с автобуса или пеша на работа, няма да трови др.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Axaaa ( преди 2 месеца )

Закона за намаляне на данъка на нови коли трябва да важи само за коли с двигатели до 100 конски сили и с дължина до 4000мм. Всичко останало е опит да направят колите на богаташите супер евтини, а бедните да им плащат данък за нови пътища по които баровците да шофират безданъчните Бентлита. Поредния удар срещу народа от управляващата хунта
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Хаха ( преди 2 месеца )

Не съм фен на тази партия, но е прав, че всеки селяк има кола, обаче за друго не е прав - какво правим с високите цени на таксита и градски транспорт??? Защо да отидеш с 20 годишен автобус до София излиза по-скъпо отколкото да отидеш със самолет до Лондон??? Докога БГ превозваческите компании ще подържат такива ОГРОМНИ НАДДЦЕНКИ?? Цената на 1 километър с такси трябва да е 1 лев/км в малък град и 50 стотинки в голям град. Цената на автобусен билет от Бургас до София трябва да е 10 лева
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Стига с тая необходимлст от колата бе! Как може в Холандия да не са им необходимост? Има градски, има велосипеди, а и крака имате, ще ходите повече. Баси мързеливите мрънкялници, искаме да живеем добре, като в еврооа, ама като видим камера на кат я чупим, като искат да облагат с данък замърсяващите пищим, като искат да спазваме законите и да не паркираме по градинките пак измисляте глупости, за да ви е винивен някой друг! Аман от български мърЕл, завист и комплексарщина!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 16  Отрицателни: 4

от: гражданин ( преди 2 месеца )

Крайно време е да се ограничи по някакъв начин вноса на скрапери от Европа,и понеже ЕС няма да ни разреши да ги ограничим по години,трябва една яка ЕКО такса за регистрация /примерно 1000лв/ и после данък на година по 300лв за коли по 100 коня,тогава пазара сам ще се регулира и улици и градинки няма да са заринати с полуподвижни боклуци !
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

На уважаемият Г-н Владислав Горанов,може да му обясня по-надълго и на широко как в Обединеното Кралство(все още в ЕС)с една заплата си закупих кола,която след това обслужих,застраховах,платих пътната такса,заредих до горе с гориво,минах през автомивката за пълно почистване и пак ми останаха пари,с които да си платя квартирата,сметките и да имам какво да ям до края на месеца...
Отговори
 
+21
 

Положителни: 22  Отрицателни: 1

от: Абе ( преди 2 месеца )

Тоя по стойката и формата на устата му се познава че е класическо мазно Джендърче.
Нямам търпение да го въведат това по-бързо за да ги измете народа веднъж и завинаги от властта.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: Гошо ( преди 2 месеца )

Горанка, не се прави на улав, ами кажи що ДДС стои на 20% на храни и лекарства, а не е 3-5-7 % както е по местата, които даваш за пример. Като ви ви е мръсен въздуха в центъра на големите градове има начин да ограничиш тоя процес тоя достъп само на хората които ползват. А ти искаш да увеличиш данъците на всички. В това число и мен да ме накаже с повече данък, нищо че съм съвестен, вървя пеша, а колата е в гаража и я карам само уйкенда и и извън града. Кожи още, пич и за здравето...
Отговори
 
+34
 

Положителни: 35  Отрицателни: 1

от: Dizel ( преди 2 месеца )

Нали, много сте отворени сега когато вече ни превърнахте в гробница и платихме веднъж на западняците боклуците заедно с печалбите на тукашните мутри, вече може да се правим на екозамислени и да прецакаме за трети път простия българин като му спрем таралясника. Защото " ..не трябва да е толкова лесно всеки да има кола" Само че боклуко мръсен, на запад не със средна заплата, със 3 дневна заплата може да си купиш кола. Лицемутри нещасни
Отговори
 
+12
 

Положителни: 20  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Докато се мисли по старому ще сме си все последни

Първо да разкарат озлобените лелки от гишетата на държавните институции

Второ -Законите ни са от върлия комунизъм през 60те

И трето затвор за ВСИЧКИ министри от 1990 насам , които не са си мръднали пръста да оправят съответните закони
Отговори
 
+16
 

Положителни: 21  Отрицателни: 5

от: Лондончанин ( преди 2 месеца )

Всички българи като отидат в Лондон и купуват по една барака. После разбират че "приятелите" им са ги подвели колко е хубаво и евтино. Оказва се че немогат да влизат баш в Лондон щото се плаща яко, но могат да си карат в 8-ма зона където живеят. В един момент осъзнават че е по добре да си ползват транспорта и докарват бараката в Бг-то, и понеже бараката е БМВ абитуриентски набор, тука са яки гъзари, остават го да кеси някъде щото там си имали по яката кола, големия Мерцедес с №84,за бачкер толко
Отговори
 
+10
 

Положителни: 14  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Мръсен долно дъбнишки джендър по-добре мисли къде ще се скриеш,като ви изритат от властта!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 18  Отрицателни: 2

от: Петров ( преди 2 месеца )

Как па се не наядоха тия за една тенекия ше ти одерат кожата 300 пъти!!!За доходите на хората пълна тишина !!!
Отговори
 
+28
 

Положителни: 31  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

само да попитам някой може ли да обясни какво е данък и какво получаваш срещу заплащанто му
Отговори
 
+13
 

Положителни: 17  Отрицателни: 4

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

При нас цените към момента са:
А6 2018 – 906
А6 2008 – 407

1во цените са доста близки а заплатите им Х10
2ро за тях разликата е нищо!
3то при нас да е 1000 лева данъка за старо Ауди пак не можеш да си купиш ново щото струва дооооста над 100 бона!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Audi A6 2008 Category J 186-200 g/km
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Във великобритания коли преди 2001ва се таксуват на база работен обем, след 2001ва на база СО2 поглеждаме таблицата дадена от данъчната им администрация:

Audi A6 2018 Category F 141-150 g/km
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

ДОБРЕ БЕ ЩО НЕ МОГА ДА ПЕЙСТНА ВСИЧКО?!!!
Под 500 символа е!!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Във великобритания коли преди 2001ва се таксуват на база работен обем, след 2001ва на база СО2 поглеждаме таблицата дадена от данъчната им администрация:

Audi A6 2018 Category F 141-150 g/km
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

тинтири, колкото по-малко знаете, толкова повече коментирате. Данъкът се дължи към общината. По селата няма пречка местната власт да го направи нисък. Но в София колата не е необходимост, а е вредител, който замърсява, задръства и губи времето на всички. Градският транспорт въобще не е толкова претъпкан. Не мога да разбера защо продължавате да провъзгласявате автомобила за свещено право. Купете си Корса 1 литър, 65 коня, и данъкът ще продължи да ви бъде 25 лева. Но за стария мерджан ще е 500
Отговори
 
+4
 

Положителни: 14  Отрицателни: 10

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Хранене в евтин ресторант в София излиза 10тина лв. на човек, за същото в Буглокещ ще платите 10,83 лв. Бирата в румънската столица излиза с 60 ст. по-скъпа.

У нас приблизително с 20 ст. по-скъпи са млякото, белият хляб и оризът. Яйцата в Буглокещ са лукс, сравнени със София, 3,37 лв. за 12 броя и 2,71 лв. Пилешките гърди у нас са по-скъпи с около 70 ст.

Билетът за градски транспорт у нас е 1,60 лв., в Румъния 0,65 лв. Подобна е и с такситата.

КРАТКА ИЗВАДКА ПРОСТО...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: none ( преди 2 месеца )

Г-н Тинтири-минтири, искам да ви попитам колко пъти сте ходили в Румъния преди да направите калкулацията с 450-те лв.? Щото според мен изобщо не сте ходили. Цените в Румъния са по-високи от тези в България и въпросните 500 лв. няма да ви покрият само разликата в стандарта между двете държави.
Г-н Илиян от Великобритания, бихте ли споделили колко данъци бихте платили за 10 годишно Ауди с 3 литра дизелов двигател там? Не случайно някои коли са на такива пари там ...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )

Трябва си малко ред.
Нека има ред и за повечето неща си прав и подкрепям, но нека има и справедливост!
Ако можеш да си позволиш 30 000 лв за кола вероятно може да отделиш 300 лева годишно за данъка и.
А на бедния и 500 лв да му го направиш, той кола за 30 хил пак не може да си купи и правиш живота му ад, защото колата вече не е лукс а необходимост! Дори и София не може да поеме повече пътници в градския транспорт, а в провинцията и особено по селата такъв ТОТАЛНО ЛИПСВА и няма алтернатива!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 22  Отрицателни: 7

от: Трябва си малко ред. ( преди 2 месеца )

Аз като гражданин ползвам на 100% градския през работната седмица и не си мечтая за 15-годишно БМВ и Мерцедес. Но ми се иска:
1. Да се проведе сериозна акция за чистене на изоставени и стари автомобили из София.
2. ГТП да се провежда реално, а не като сега във всеки втори гараж и всичко да се случва фиктивно.
3. Да не се изкупуват обратно крадени катализатори и да се наказват тези престъпления!
4. Данъците да са според нивото на замърсяване, вида двигател и обема му.
5. Повече паркинги по перифе
Отговори
 
+26
 

Положителни: 30  Отрицателни: 4

от: Разгневен!!! ( преди 2 месеца )

А нещо, което да поевтинее за този народ, няма ли да направите!! Всичко да поскъпва, а заплатите само на приказки се увеличават!! *** наглите гербери!! Скоро време ще ви духнем пак под опашката, усещам!!!
Отговори
 
+17
 

Положителни: 21  Отрицателни: 4

Страница: 123
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising