fallback

Правителството се бори с вноса на трошки... с 35 лева такса

За регистрация на стар бус занапред ще се плащат по 1550 лева

След дълги години на апатия властите в България най-после предприемат реални мерки за ограничаване на вноса на стари автомобили и насърчаване на покупката на нови. Засега обаче тези мерки имат по-скоро символичен характер: екотаксата за регистрация на над 10-годишен автомобил се увеличава... с 35 лева. В момента да ползваш автомобил в София е по-евтино дори и от градския транспорт - до голяма степен и благодарение на решението да се увеличи цената на билета за него от 1 на 1.60 лева. Снимка shutterstockПравителството гласува промени в размера на екотаксите, които се плащат при първа регистрация на автомобил. При над 10-годишните таксата се увеличава от 275 на 310 лева. Автомобилите между 5 и 10 години се таксуват с 290 лева, вместо с 260, както бе досега. При колите до пет години таксата се запазва - 194 лева. При новите автомобили е намалена от 138 на 125 лева. Въвежда се и екотакса за пътнически микробуси, камиони до 12 тона и малки автобуси, които досега бяха освободени. Размерът й според възрастта им варира между 625 и 1550 лева. За по-големи камиони и пълноразмерни автобуси таксите са между 938 лева (за нови) и 2325 лева (за над 10-годишни). Със събраните от екотакси средства ще се финансира рециклирането на бракувани автомобили.  България си остава единствената държава сред 28-те в Европейския съюз, при която данъкът за нови автомобили е по-висок (и то в пъти) от този за стари. Това е и част от обяснението защо страната има най-остарелия автопарк в общността. В интервю за Bulgaria ON AIR тази пролет финансовият министър Владислав Горанов разкри, че се работи по изработването на промени в законодателството, които да променят това. "Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обясни тогава министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция". 

Тагове:
fallback
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    данъците трябва да станат по-адекватни..еко таксите са малка мярка.превръщаме се в гробница за автомобили.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тази "еко" такса трябва да се премахнеВ нея няма нищо "еко" а някой се нагушва с париВиж за данъците трябва да се помисликато коли над 10 години да плащат минимум 10 пъти по висок данък ей така таралясниците ще изчезнат
  • #3
    none ( преди 6 години )
    Явно вносителите на трошки си имат лоби. Няма нужда да измисляме топлата вода. Просто трябва да се копира Румънският модел например. Нещата там са прости. С остаряването на колата данъка се увеличава в зависимост от мощността на колата. За внос на втора ръка премиум коли с мощни двигатели се дължат данъци и такси от по няколко хиляди евро (в зависимост от мощността на двигателя). За покупка на нов автомобил, държавата дава бонус който стига (по спомени) до 12К евро за коли на ток. Просто е ...
  • #2
    .. ( преди 6 години )
    За жалост, всичко си има БГ модел.Пак ще измислят врътка да вкарват старите бангии.Или ще ги пишат на инвалид, или ще ги таксуват като каруци за малцинствата (едно точно определено малцинство) или ... те ще го измислят.Не им вярвам.
  • #1
    Фолк с японски ваген ( преди 6 години )
    Да се разберем - еко таксата не е свързана с екологията, а с предаването на автомобилите за скрап. Само името е лъжливо - "еко". И не знам защо хибридите имат по-малка еко-такса, след като батерията иска допълниттелно внимание и специален демонтаж.
fallback
Последни