fallback

Правителството се бори с вноса на трошки... с 35 лева такса

За регистрация на стар бус занапред ще се плащат по 1550 лева

След дълги години на апатия властите в България най-после предприемат реални мерки за ограничаване на вноса на стари автомобили и насърчаване на покупката на нови. Засега обаче тези мерки имат по-скоро символичен характер: екотаксата за регистрация на над 10-годишен автомобил се увеличава... с 35 лева. В момента да ползваш автомобил в София е по-евтино дори и от градския транспорт - до голяма степен и благодарение на решението да се увеличи цената на билета за него от 1 на 1.60 лева. Снимка shutterstockПравителството гласува промени в размера на екотаксите, които се плащат при първа регистрация на автомобил. При над 10-годишните таксата се увеличава от 275 на 310 лева. Автомобилите между 5 и 10 години се таксуват с 290 лева, вместо с 260, както бе досега. При колите до пет години таксата се запазва - 194 лева. При новите автомобили е намалена от 138 на 125 лева. Въвежда се и екотакса за пътнически микробуси, камиони до 12 тона и малки автобуси, които досега бяха освободени. Размерът й според възрастта им варира между 625 и 1550 лева. За по-големи камиони и пълноразмерни автобуси таксите са между 938 лева (за нови) и 2325 лева (за над 10-годишни). Със събраните от екотакси средства ще се финансира рециклирането на бракувани автомобили.  България си остава единствената държава сред 28-те в Европейския съюз, при която данъкът за нови автомобили е по-висок (и то в пъти) от този за стари. Това е и част от обяснението защо страната има най-остарелия автопарк в общността. В интервю за Bulgaria ON AIR тази пролет финансовият министър Владислав Горанов разкри, че се работи по изработването на промени в законодателството, които да променят това. "Моделът, по който се облагат леките автомобили, е свързан най-вече със стойността им, без в достатъчна степен да отчита замърсяването и екологичната следа, която всеки автомобил оставя", обясни тогава министър Горанов. "Сигурни сме, че това е проблем, който ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за пълно премахване на дизеловите леки автомобили. Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция". 

Тагове:
fallback
  • #35
    Анонимен ( преди 6 години )
    Геро баце, първо никой не е казАл, че всеки трябва да кара нова кола - нале?Второ - намери си бачкане за повече пари като искаш кола за 30 бона.Трето - може пак нова кола да караш за 20000 като я плащаш на вноски от по 200лв. не мисля че е непосилно, окобено за семейство с два дохода от по 1000 или повече лв.
  • #34
    Анонимен ( преди 6 години )
    И като си представя че Албания забрани вноса на трошки над 10 години.Даже те ни изпревариха
  • #33
    Геро ( преди 6 години )
    Който има пари има право да замърсява.. Т. Е. Да кара кола с мотор 6 литра, не а хората с 1.2 - 2 литра ще ги гърбим. Че един такъв замърсява за 4 авомобила и върши същата работа... Бедните да ходят пеша!
  • #32
    Геро ( преди 6 години )
    Долни ***! Аз имам 9 годишна лека кола. От къде да изкарам 30000лв за да си купя нова. Средна заплата 1100лв Това е дохода ми за 3 години. Трябва да не се храня, плащам сметки, данъци, транспорт и тн. Спестявам по 5000 на година! Всичките си спестявания ли да дам за МПС? Аз докато събера за 1та кола, трябва да започна да събирам за втора!Какво като колата ми е на 10 или 15г като е поддържана и по емисии не се различава от нова!Като искате еко, заранете коли с мотори над 2.0 литра 170кс.
  • #31
    Истина ( преди 6 години )
    има мафия която вкарва стари и крадени автомобили и тя се подкрепя от държавата.не виждам защо таксата за нов автомобил да е 2.6 пъти по висока от тази на 10 годишния автомобил, но държавата вижда, хората имат повече пари затова да плащат, пък здавето.. ами и болниците ще имат повече клиенти така че е добре и за тях. преди тези управляващи бяха за затвора, но сега са само за орландовци!
  • #30
    Анонимен ( преди 6 години )
    Екотакса е бе смешен. И в статията ти го пишат, и в КАТ, като отидеш ти дават документ за такава и в банката, където трябва да е платиш на бордерото пише ЕКОТАКСА и като е платиш се връщаш в КАТ за регистрацията на колата. Според теб обаче всчики лъжат и всички незнаят как се казвало, само ти си единственият който знае.Абе ти да не си на 4-ти км или в Карлуково? А хапчетата пиеш ли ги редовно или само този път пропусна?
  • #29
    До Знайко ( преди 6 години )
    А кои са НАДИН ? Това са Дамбовците, работата не е ли ясна ?
  • #28
    х до анонимния умник ( преди 6 години )
    "В статията пише за екотакса, а не за продуктова такса."Глупости дрънкаш ти. В КАТ не си знаят и собствената наредба, по която регистрират МПС, какво остава за другите нормативни актове. Вземи прочети малко, образовай се и тогава спори.
  • #27
    тропащи ( преди 6 години )
    тропащи масляди бил ВАГ ...ама ги има и хората разчитата на тях.Обаче малолитражните чайници с допотопен хардуер..Сивици, Мазди и прочее канчета и тенджури вече отдавна са при Надин..та..хората дирят друго.
  • #26
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мисля, че знайко е прав. Държавата веднъж дотира фирмите рециклиращи коли с парите от тази такса (тя не отива в държавата), после самите фирми взимат пари, за да рециклират колите втори път. А затова дали я има в други държави не знам, но тази "мярка" за справяне с остарелия автопарк е абсурдна както и цялото управление на гепаджийската групировка!
fallback
Последни