Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Максималната скорост на модела Arcanum е 488 км/ч

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Неизвестната компания Alieno, чиято щаб-квартира се намира в България, представи своята „хиперкола на бъдещето”. Моделът се казва Arcanum (от латински „тайна”), като топ-версията му ще развива 5521 к.с. и 8880 Нм въртящ момент.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Шасито, монококът, както и предният и задният подрамник, са направени от карбон по специална технология. Долната част на шасито е усилена с кевлар, като зоните за деформация и усилените елементи са разположени по целия периметър на монокока. Самата каросерия също е с карбонови детайли.

Дължината на хиперколата е 5240 мм, широчината – 2180 мм, а разстоянието между двете оси е 3100 мм. Теглото на купето с два врати в най-лекия вариант е 1620 км.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Силовият агрегат се състои от 12 или 24 електромотора – от 3 до 6 на всяко колела. Всяко от тях се контролира индивидуално по електронен път. Има три режима на движение - Street, Track и Race, при които се променя разпределението на мощността между предната и задната ос. Задвижването е към четирите колела със система за контрола на вектора на тягата и динамично разпределение на въртящия момент към всяка гума.

Автомобилът ще се предлага в 4 различни варианта на мощност – 2646 к.с. (4440 Нм), 3530 к.с. (5920 Нм), 4411 к.с. (7400 Нм) и 5521 к.с. (8880 Нм). Електромоторите се захранват от графенови литево-йонни клетки и суперкондензатори, които събират енергия при спиране и се използват за увеличение на мощността при ускорение.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Капацитет на 800-волтовия блок батерии е 60 кВт/ч (при състезателния вариант), 120 кВт/ч (при пистовия) и 180 кВт/ч (при гражданския). Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1020 км, като благодарение на високата плътност на заряда колата може да измине до 3 обиколки на „Нюрбургринг”. Зареждането на батериите от специална зарядна станция Alieno (до 2700 кВт) отнема 4 минути.

Arcanum е оборудван с роботизирано окачване с двойна напречни лостове и регулируеми стабилизатори за напречна устойчивост. Амартисьорите са електронноуправляеми, като могат да се регулират. Тези елементи се използват от прототипите, участващи в сериите „Льо Ман”.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушва, която използва аеродинамиката на колата. Срещу доплащане колата може да бъде оборудвана и с парашут от драгстер.

В оборудването на Arcanum влизат още карбонов волан, каркас от карбон, система за самодиагностика на електронните системи, външни огледала с камери, които разпознават лица, а също така и с цял комплекс активни системи за помощ на водача. Самият той получава данни от 17 камера, 8 лидара и радара, GPS-приемник и IMU-сензор.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Компанията вече набира поръчки за колата, чиято базова версия е оценена на 750 000 евро. Най-скъпата модификация струва поне 2 пъти повече, като производството на колата отнема от 18 до 30 месеца.

Снимки: Alieno

Тагове: alieno arcanum
0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 9 месеца )
    относно спирачните системи, трябваше и антигравитационна да сложат. Без това за къде !!!
  • #27
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Vai ( преди 9 месеца )
    Lamborghini Huracan GT3 Super trofeo!!!!!!СМЕХ!!!!!!!!!!!
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    д-р Исня ( преди 9 месеца )
    Нищо интерено - сензация е, когато измислят окачване, което издържа 2 години из българските магистрали и главни пътища без да се разхлопа!
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 месеца )
    дано сме живи това да се случи наистина! малко ме озадачава, че точно ТАЗИ компания ще въведе точно ТЕЗИ технологии...къде останаха големите?
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    За ( преди 9 месеца )
    До Аз Не е шега, за съжаление, а самата истина. Интересно, дали ще се намери някой толкова ***, че да им даде пари на тия нагли тарикатчета.
  • #23
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Шебек Сабри ( преди 9 месеца )
    Дайте му някой лев на тоя младеж Ахмед, че най-сетне да се успокои. От десетина години все ни залива с някакви хипер иновативни разработки и все му трябват по няколко хиляди евро за да ги завърши. Тук пишат все богати хора, примерно RRE, Дошо и други стълбове на българската (и не само) икономика. Инвестирайте в този нагъл лъжец. Поне ще е забавно после като ревете публично и го псувате във форумите.
  • #22
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    абе уж първи април мина отдавна...
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Сешоар ( преди 9 месеца )
    Научи го малко тоя български бе, Корадо!
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 9 месеца )
    Тази научна фантастика ако я видя на 50%, много ще се зарадвам! Вярвам, че българин спокойно може да направи нещо наполовина на това като характеристики и се надявам да не е с краден дизайн! Ако се появи българска кола с 2000 коня и 4000 нютона преди 2022-ра година, определено ще сме в класациите!
  • #19
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Браво и успех , хейтарите ви хранят , но нищо не са постигнали в жалките си животи.